جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۷
کد خبر: ۸۱۳۱۴
|
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
اعلام برنامه‌های فرهنگسرای کتاب در هفتمین روز از نمایشگاه کتاب
در هفتمین روز از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، فرهنگسرای کتاب با برنامه های کتابخوانی هنرمندان، قصه گویی، نشست ادبی، اجرای خنیاگران مذهبی و نمایش های خیابانی میزبان هنرمندان، اهالی فرهنگ و بازدیدکنندگان نمایشگاه است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در برنامه های ظهرگاهی امروز، رامبد جوان مجری برنامه خندوانه با حضور در سالن فرهنگسرای کتاب، برای مردم و بازدیدکنندگان نمایشگاه کتابخوانی می کند. همزمان با رامبد جوان، حمید هنرجو نیز در بخش دیگری از فرهنگسرا، قصه گویی خواهد کرد. در ادامه برنامه های اجرای خنیاگران مذهبی هم گروه هنری استان بوشهر قطعات «یا علی مدد» و «دوازده امام» را اجرا می کنند.

در برنامه های بعد از ظهر فرهنگسرای کتاب هم مهدی غبرایی نویسنده و مترجم در بخش دوم کتابخوانی هنرمندان، از ساعت 16 در این غرفه کتابخوانی کرده و در مورد کتاب برای مردم صحبت می کند. در ادمه برنامه های ادبی نیز، حسین اسرافیلی شاعر پیشکسوت به فرهنگسرای کتاب می آید تا به شعرخوانی و کتاب خوانی بپردازد. مصطفی رحماندوست نویسنده و شاعر محبوب کودکان هم هم در یکی دیگر از نشست های قصه گویی، چند قصه کوتاه را برای مردم روایت می کند. گروه هنری استان بوشهر نیز در اجرای عصرگاهی چند قطعه مذهبی در مدح و منقبت حضرت علی(ع) اجرا می کنند.

در ادامه اجرای تئاترهای خیابانی و نمایش های مرتبط با موضوعات کتاب و آسمان آبی، زمین پاک، 15 نمایش اجرا می شود. نمایش های «ماجرای کتاب»، «نقل مهربانی»، «دنیای رنگی سینا»، «شهر کتاب»، «مبارک به مدرسه می رود»، «آیین زندگی در آینه کتاب»، «یار مهربان»، «مبارک و کتاب»، «خط سفید زندگی»، «یک روز شاد» «آرامش از نوعی دیگر» و «شهر من تهران» با موضوع کتاب به ترتیب در فرهنگسرای کتاب اجرا می شوند. همچنین نمایش های «یک پیاله هوای پاک»، «نگرانم» و «زمین پاک، آسمان آبی» طبق روال هر روز، در حاشیه فرهنگسرای کتاب اجرا می شوند.

فرهنگسرای کتاب سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در خیابان هفتم مصلی امام خمینی(ره) همزمان با بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از ساعت 10 تا 20 پذیرای علاقمندان است.
برچسب ها: فرهنگسرای کتاب
نظر شما