جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۰۸
کد خبر: ۸۱۳۱۵
|
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
سهیل محمودی شاعر کشورمان پیشنهاد کرد: نمایشگاه کتاب به صورت فصلی در همه شهرهای ایران برپا شود.
به کزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ، همزمان با برپایی فرهنگسرای کتاب در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، نشست‌های ادبی با حضور شاعران برجسته کشور از ۱۷ تا ۲۵ اردیبهشت هر روز از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹ در این فرهنگسرا برگزار می شود.

سهیل محمودی شاعر مجموعه های «با کاروان شعر عاشورا»، «پیش از تو یاس نام گلی بود» و «خانه‌ای روی ابرها» در حاشیه این  محفل ادبی اظهارداشت: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، جشن کتاب و دوست داران کتاب است و این تصور غلطی است که فکر کنیم با برپایی این نمایشگاه همه مردم کتابخوان بشوند.

وی افزود: نمایشگاه بهانه‌‏ای برای دورهم جمع شدن مردم برای کتاب است و همین که فضایی شاد و پویا برای علاقه مندان به فرهنگ و مطالعه پدید می‎آید، ارزشمند است.

این شاعر کشورمان با بیان این که همه ایران، تهران نیست، گفت: گاه در برخی شهرستان ها و شهرهای کوچک ایران شاهد آن هستیم  که آن شهر از یک کتابخانه هم برخوردار نیست. می توانیم با یک برنامه‎‏ریزی جدی نمایشگاه کتاب را به صورت فصلی و حتی ماهانه در شهرستان‎ها برپا کنیم.

محمودی تصریح کرد: در مجموعه  باید بتوانیم با چنین سیاستگذاری ها، از این تهران محوری فاصله بگیریم وانواع خدمات فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی و اقتصادی در دیگر شهرهای ایران داشته باشیم.

وی اظهارداشت: فضاهای مفرحی مثل نمایشگاه کتاب اگر با موسیقی و نمایش و با شادی های دیگر در شهرستان های دیگر برگزار شود، بسیار می تواند  جذاب و مورد توجه قرار گیرد.

سهیل محمودی در پایان به مخاطبان کتاب و کتابخوانی به ویژه شعر و ادب پیشنهاد کرد: دو کتاب از شاعر فقید سید حسن حسینی، به نام «سنکانس کلمات» عرضه شده در نشر نی  و «بال های بایگانی»  از نشر افق را بخوانند.

برچسب ها: فرهنگسرای کتاب
نظر شما