جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۱۶
کد خبر: ۸۱۴۳۰
|
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
با سخنرانی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران
سومین همایش ملی و دومین جشنواره ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعاليت‌هاي فرهنگي صبح امروز با سخنرانی دكتر محمود صلاحی رئیس سازمان فرهگنی هنری شهرداری تهران در برج میلاد آغاز به کار کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمود صلاحی در این همایش با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، گفت: ما فتوحات زیادی در دوران دفاع مقدس داشتیم که فتح خرمشهر از همه آن‌ها عزیزتر و گرامی‌تر است؛ امنیت، اقتصاد، فرهنگ، هنر و هر چه امروز داریم به برکت خون‌ پاک شهیدان است.
 
وی با بیان اینکه وجهه غالب جمهوری اسلامی فرهنگی بود، هست و باید باشد، افزود: دشمن استکباری نیز از همین موضوع نگران است که امروز الهام بخشی انقلاب اسلامی بدون سلاح و کمک‌های مالی از همه دولت‌های غربی بیشتر است. 
 
رییس سازمان فرهنگی هنری بیان کرد: در جمهوری اسلامی ایران کار فرهنگی کم انجام نشده است، دستگاه‌های فرهنگی کم نیستند ولی چند اشکال جدی بر این موضوع‌ وارد است، در اقتصاد، هنر و فرهنگ دنیای امروز همه برای برندسازی تلاش می‌کنند، ولی کارهای فرهنگی فراوان ما چقدر برند شده است؟ چقدر قابل عرضه است و مردم از آن استقبال می‌کنند؟
  
صلاحی با تاکید بر اینکه آثار فاخر در هر زمینه‌ای مصرف‌کننده خود را پیدا می‌کند، گفت: اصلی‌ترین پیام جشنواره ارتقای کیفیت، آثار و محصولات فرهنگی آن است که باید در حوزه تولید محصولات فاخر بیشتر تلاش کنیم البته در این راه ذائقه مردم را نیز باید در نظر بگیریم؛ مقالات خوب ارائه شده در این جشنواره کتاب می‌شود ولی این کافی نیست چراکه این مقالات باید اجرایی شوند و نباید همایشی برگزار کنیم که نتایجش اجرایی نشود.
مطالب مرتبط
نظر شما