جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۴
کد خبر: ۸۱۴۶۰
|
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
در کارگاه آموزشی همایش ارتقای کیفیت محصولات:
کارگاه آموزشی همایش ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی به ریاست سعید گل‌شناس، صبح روز سه‌شنبه ۵ خرداد، با موضوع نقش خلاقیت در تولید محصول فرهنگی و ارائه نخ چی، نیک روان، عاکف، سرشار و زارع در سالن شماره ۷ مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این کارگاه درباره «نقش خلاقیت در تولیدات و محصولات فرهنگی» و با نگاه آسیب‌شناسانه به این مقوله و از منظر نوآوری و خلاقیت در کیفی‌سازی محصولات برگزار شد. در این کارگاه متفاوت محمد سر‌شناس به موضوع تجاری‌سازی مجموعه شکرستان و سعید عاکف به توضیحاتی درباره دغدغه فرهنگ داشتن و کیفی کردن موضوعات فرهنگی توضیحاتی ارائه دادند. 
  
در این کارگاه نخچی و نیک‌روان به بیان نکاتی پیرامون صنعتی شدن فرهنگ و عقب افتادن کشورمان در این زمینه نسبت به سایر کشور‌ها پرداختند. 
همچنین محمد سرشار رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان به عنوان یک نمونه عینی از کسانی که توانسته با کیفیت بخشی یک مجموعه در رشد و ارتقای فرهنگ یاری بخش باشند، نکاتی را بیان کرد. 
 
سرشار در این کارگاه به بیان دست یافت‌هایی از عملیاتی کردن فرهنگ و هنر اشاره کرد و گفت: ما تجاری‌سازی هنر و تجربه عملیاتی در مجموعه پویا نمایی شکرستان را ایجاد کردیم و بعد از این در شبکه کودک اجرا خواهیم کرد. ورود به این بحث لازمه‌اش دانستن نکات و مقدماتی است که به بحث اقتصاد فرهنگ نزدیک است. 
 
وی افزود: برای ارائه مطلب مهم این است که توجه کنیم چه پیامی را می‌خواهیم به چه مخاطبی و در چه قالبی انتقال دهیم. 
در ادامه کارگاه سعید عاکف به عنوان نویسنده کتاب پر تیراژ «خاک‌های نرم کوشک» که چاپ صد و چهل خود را از سر می‌گذارند به بیان بحث‌هایی از ایجاد کارهای تاثیر گذار و پرمخاطب در ارتقای کیفیت فرهنگی پرداخت. 
 
عاکف که از چهارده سالگی در جبهه‌های جنگ با رویکرد فرهنگی حضور پیدا کرده، افزود: آثاری که از این دست نوشته می‌شود، نه از پی سود که برای ارتقای فرهنگ این مملکت نوشته می‌شود، بلکه این دست از کتاب‌ها دغدغه فرهنگ کشور را دارند. 
 
در انتهای مراسم مجید زارع از فعالان عرصه طراحی کتاب به ارائه طراحی جلد‌های متفاوت و نحوه دستیابی به آن، همچنین جایگاه آن در عرصه فرهنگی پرداخت.  
  
سومین همایش ارتقای کیفیت آثار، محصولات و فعالیت‌های فرهنگی روز سه‌شنبه پنجم خردادماه با حضور بیش از ۲۰ نهاد، دستگاه و سازمان فرهنگی، حوزوی و دانشگاهی در مرکز همایش‎های برج میلاد برگزار شد و امروز با برپایی کارگاه‌ها و پنل‌های تخصصی به کار خود پایان داد.
نظر شما