يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۴۳
کد خبر: ۸۱۴۹۹
|
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
در پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، آثار ایرانی و خارجی در بخش‌های فیلم‌های کوتاه، مستند و بلند داستانی در ۱۱سالن سینمایی و به مرکزیت پردیس ملت به نمایش در خواهد آمد
 به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر تا ۱۲ خرداد به نمایش فیلم در بخش‌های مسابقه سینمای ایران، فیلم‌های مستند ایران و بین‌الملل، همچنین فیلم‌های کوتاه و بلند داستانی ایران و بین‌الملل می‌پردازد. 

پردیس‌های سینمایی ملت، آزادی، تماشا، راگا، رازی میزبان پنجمین جشنواره فیلم شهر هستند. برنامه پخش تعدادی از فیلم‌های مطرح جشنواره در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۰ و ۱۱ خرداد از ساعت ۱۶ تا ۲۲ به شرح زیر است.

در بخش مسابقه سینمای ایران «تاج محل» اولین ساخته دانش اقباشاوی با نگاهی به فرهنگ بومی خوزستان و با محوریت خانواده به نمایش در می‌آید. همچنین «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» که در سی و سومین جشنواره فیلم فجر در بخش «نگاه نو» حضور داشت، از دیگر فیلم‌های این جشنواره در دو روز پیش رو است.
 
در بخش مسابقه سینمای بین الملل نیز «قاب باریک نیمه شب» با محتوایی درباره خاورمیانه از طلاحدید کشور انگلستان نام یکی دیگر از آثار این بخش از جشنواره است.
 
همچنین «سرانگشتان فرشته» اثری است که در بخش مسابقه فیلم‌های بلند داستانی به نمایش در می‌آید. این اثر نخستین فیلم بلندی است که با همکاری انجمن سینمای جوان قزوین تولید شده است.
 
در این جشنواره آثار مختلفی نیز در بخش مسابقه فیلم های مستند بین الملل و ایران با هم به رقابت می پردازند. «خیابان رنگین کمان» اثر میرناساپا از کشور یونان و «پیر پسر» مهدی باقری از جمله فیلم های این بخش از جشنواره است.


مطالب مرتبط
نظر شما