دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۷
کد خبر: ۸۱۴۸۹
|
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران:
محمود صلاحی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر گفت: با تاکید شهردار تهران، از امسال این جشنواره به صورت منظم و سالانه برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر با حضور اهالی سینما، مدیران سازمان سینمایی و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران شامگاه چهارشنبه ۶ خرداد در ایوان شمس برگزار شد.

محمود صلاحی در این مراسم با تاکید بر اهمیت این جشنواره گفت: خوشحالم که پس از چهار سال تعطیلی جشنواره فیلم شهر، همزمان با ورودم به سازمان فرهنگی هنری، دوره پنجم این جشنواره آغاز به کار کرد. یکی از برنامه‌هایی که مورد تاکید شهردار تهران بوده و در سازمان طراحی شده، برگزاری منظم و سالانه جشنواره فیلم شهر است.
  
واگذاری ۳ سالن تئاتر به سازمان فرهنگی هنری

وی افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در چند حوزه موضوع فرهنگ را دنبال می‌کند؛ به عنوان مثال از فیلم‌هایی که بتوانند به حوزه تمدنی شهر تهران کمک کنند، حمایت می‌شود. شهرداری امروز با موضوعات مختلف شهری روبه‌رو است، چرا که شهرداری دیگر نهاد خدماتی نیست و به نهادی فرهنگی تبدیل شده است.
 
رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران با اشاره به اهتمام ویژه شهردار تهران به موضوع فرهنگ، به ویژه سینما و تئاتر گفت: خوشبختانه شهردار تهران با پیشنهاد بنده موافقت کردند و به زودی سه سالن تئاتر جدید در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد. همچنین به موسسه تصویر شهر توصیه کرده‌ام که علاوه بر ساخت فیلم، از سینماگرانی که به ویژه در موضوع شهری دقت نظر دارند حمایت شود.
 
شعار سازمان فرهنگی هنری «تهران شهر همدلی»

صلاحی یادآور شد: در موضوعات مرتبط شهروندی، امسال شعار سازمان «تهران شهر همدلی» است که هم‌راستا با شعار مقام معظم رهبری برای امسال است. ما از کسانی که در این موضوع فیلمنامه خوبی دارند، حمایت می‌کنیم. سیاست سازمان فرهنگی هنری همراهی با همه مجموعه سینمایی کشور است. باید تاکید کنم که از سازمان سینمایی کشور تا همه بنیادها و مجموعه‌هایی که در ارتباط با سینما و فیلم تلاش می‌کنند را همراهی خواهیم کرد.
 
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بعضی از اشکالات موجود شهر تهران تاکید کرد: در شهر تهران، موضوعات مختلف و انتقاداتی وجود دارد که نمی‌شود از آن‌ها گذشت اما در کنار این اشکالات، خدمات زیادی هم انجام شده است. ما در حال ساخت نمایشگاه بین‌المللی شهرداری هستیم که با ساخت آن در رتبه‌بندی نمایشگاهی جهان، به رتبه سوم می‌رسیم و از همین جا باید بگویم ان شا ا... نمایشگاه کتاب در دوره آتی در این مجموعه برگزار می‌شود.
 
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پایان سخنانش تاکید کرد: ما جامعه سینمایی را همکار و همدل خودمان می‌دانیم و در دو ماه گذشته هم دوستان دیده‌اند که چندین جلسه مشترک با سینماگران داشته‌ایم. ضمن این‌که تاکید ما کمک به بخش خصوصی است و جشنواره شهر نیز در همین راستا به امید خدا به شکل منظم همه ساله برگزار خواهد شد.
 
مطالب مرتبط
نظر شما