شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۴۲
کد خبر: ۸۱۴۹۱
|
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
در افتتاحیه پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر؛
در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، شامگاه چهارشنبه ۶ خرداد، برگزیدگان بخش‌های محله، طرح اولیه فیلمنامه و اقلام تبلیغاتی معرفی شدند و جایزه خود را از داوران جشنواره دریافت کردند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این مراسم که در تالار ایوان شمس برگزار شد، برگزیدگان بخش‌های فیلم‌های کوتاه ۱۳۷ ثانیه‌ای محله، طرح اولیه فیلمنامه و اقلام تبلیغاتی شامل پوستر، عکس و تیزر معرفی شدند.
 
در بخش محله نیکی کریمی، رضا میرکریمی، مسعود نقاش‌زاده، هادی منبتی و مازیار رضاخانی جوایز این بخش شامل تندیس جشنواره و یک دوربین تصویربرداری را به ۵ فیلم برگزیده اهدا کردند.
 
فیلم ضدنور به کارگردانی کیمیا سعادت و راحله فدایی، فیلم بی‌صداتر از سکوت به کارگردانی غزاله بیدار، فیلم وقت بیدار شدن به کارگردانی علی وحیدی نیک، فیلم درخت جان به کارگردانی فرانک یوسفی و فیلم فرشته‌ها به کارگردانی زهرا یاری‌زاده به عنوان آثار برگزیده فیلم‌های ۱۳۷ ثانیه بخش محله شناخته شدند.

برگزیدگان بخش‌های محله، فیلمنامه و اقلام تبلیغاتی معرفی شدند

همچنین جوایز تشویقی هیات داوران شامل تندیس جشنواره و دوربین تصویربرداری به فیلم «در» به کارگردانی علی عرفام فرهادی، فیلم درباره پدرم به کارگردانی محمدرضا گلپو، فیلم سیاه، سفید، خاکستری به کارگردانی مهدی زاهدی و شروین باقری و فیلم یک خانواده به کارگردانی آتنا سادات داوری اهدا شد. فیلم‌های شلیک به کارگردانی هوشمند طاهری، قطره قطره به کارگردانی محمد عموپور، نسبیت به کارگردانی مهدیه صدرنژاد هم دیپلم افتخار جشنواره فیلم شهر را دریافت کردند.
دیپلم افتخار جشنواره بین‌المللی فیلم شهر نیز به جوان‌ترین فیلمساز جشنواره، محمدحسام یزدانی نوجوان ۱۲ ساله اهدا شد.
 
بخش‌های طرح اولیه فیلمنامه و اقلام تبلیغاتی
 
در ادامه، جوایز بخش مسابقه طرح اولیه فیلمنامه‌ پنجمین جشنواره فیلم شهر اهدا شد. در این بخش، ۲۰ طرح از طرح‌های اولیه رسیده به جشنواره بررسی و جوایز اصلی توسط مسعود احمدیان، علی‌اکبر قاضی‌نظام و جابر قاسمعلی به برگزیدگان اهدا شد.
 
دیپلم افتخار بهترین طرح اولیه فیلمنامه به محمدحسن ساجدی به خاطر طرح فیلمنامه «۹» و آزاده مردی ‌ور برای طرح اولیه فیلمنامه زنده رسید و جایزه ویژه هیات داوران به سیامک صرافت برای طرح اولیه فیلمنامه لطفا رضایت ندهید اهدا شد. همچنین تندیس بهترین طرح فیلمنامه جشنواره به مریم سادات‌پور برای طرح اولیه فیلمنامه نشانه‌های کوک رسید.
 
در بخش اهدای جوایز اقلام تبلیغاتی که با حضور خسرو خسروشاهی، علیرضا زرین‌دست، شهاب‌الدین عادل و عبدالحمید قدیریان برگزار شد، برگزیدگان بخش‌های مختلف معرفی شدند. دیپلم افتخار بهترین عکس فیلم به آرش صادقی برای مجموعه عکس فیلم آوا و تندیس زرین بهترین عکاس فیلم به امیرحسین شجاعی برای مجموعه عکس فیلم ملکه رسید. 

برگزیدگان بخش‌های محله، فیلمنامه و اقلام تبلیغاتی معرفی شدند
 
تندیس زرین بهترین سازنده عنوان بندی به امیر مهران برای عنوان‌بندی فیلم برف اهدا شد و تندیس زرین بهترین آنونس فیلم به آرش معیریان برای آنونس فیلم سوت پایان و تندیس زرین بهترین طراحی پوستر به علی باقری برای پوستر فیلم شیار ۱۴۳ رسید.
 
در این بخش، خسرو خسروشاهی که یکی از داوران این بخش بود، اظهار کرد: امشب از من پرسیدند که اینجا چه میکنی و پاسخ دادم که جشنواره شهر، نخستین جشنواره‌ای بود که مرا دعوت کرد و از این بابت خرسندم.
 
پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم شهر به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تا ۱۲ خرداد در پردیس‌های سینمایی ملت، آزادی، راگا، رازی و تماشا در حال برگزاری است.

مطالب مرتبط
نظر شما