جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۷
کد خبر: ۸۱۵۰۹
|
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
ادواردو مارتین آرمنیز سفیر فیلیپین در حاشیه جشنواره فیلم شهر:
سفیر فیلیپین در ایران در حاشیه بازدید از جشنواره بین‌المللی فیلم شهر و تماشای فیلم دربند عنوان کرد: من از دیدن فیلم های ایرانی لذت می برم و دوست دارم این فیلم ها را در فیلیپین نشان دهیم تا چهره واقعی ایران را بهتر بشناسند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ ادواردو مارتین آرمنیز سفیر فیلیپین در ایران در حاشیه حضورش در جشنواره فیلم شهر در پردیس ملت گفت: من دو سالی است که در ایران هستم و همیشه هم به سینما علاقه داشتم، همچنین می دانم فیلم های ایرانی در دنیا دیده شده اند و معروف و قابل احترام هستند. در این چند سال هم در جشنواره‌های مختلفی که در تهران برگزار می شده، شرکت کردم و در این زمان با آقای ایوبی هم ملاقاتی داشته ام.

وی ادامه داد: برای من خیلی جالب است که بدانم چطور سینمای ایران و فیلیپین می‌توانند از یکدیگر یاد بگیرند و حتی برای این کار برنامه ها و پروژه هایی هم داریم.

سفیر فیلیپین دلیل حضورش در پنجمین جشنواره بین المللی فیلم شهر را دیدن فیلم های ایرانی با زیرنویس عنوان کرد و افزود: با دیدن فیلم هایی که در جشنواره هستند، می خواهیم تعدادی از فیلم ها را انتخاب کنیم و در فیلیپین نمایش دهیم. دیدن فیلم های ایرانی به من دید بهتری از جامعه، فرهنگ، مشکلات و زندگی مردم عادی ایران می دهد.

مارتین آرمنیز با اظهار اینکه یک دیپلمات به دنبال معرفی کشور خودش است، یادآور شد: لازمه این کار این است که با مشکلات، جامعه، دولت ها و فرهنگ دیگر کشورها آشنا شوم. همچنین به دلیل اینکه من در اینجا زندگی می کنم هر چه بیشتر آدم ها را بشناسم، کارم را هم بهتر انجام می دهم و می توانم اشتراکاتی را که لازم است در میان فرهنگ دو کشور پیدا کنم.

وی همچنین با اشاره به اینکه شناخت مردم دنیا از ایران بر اساس تعاریف دیگران است، عنوان کرد: خیلی ها چهره واقعی ایران را نمی شناسند و نمی دانند چه فرهنگی در ایران وجود  دارد.

این سفیر فرهنگ دوست در پاسخ به این پرسش که به نظر او ایران و فیلیپین می توانند با یکدیگر محصول مشترک داشته باشند، یادآور شد: من فیلمساز نیستم، ولی فکر می کنم با توجه به نکاتی که در فیلم های ایرانی دیده ام و برخی از آن ها هم در جامعه فیلیپین رخ داده است، می توانیم به مشترکاتی در فیلمسازی دست پیدا کنیم. برای مثال در خیلی از فیلم های ایرانی بحث مهاجرت جوان ها مطرح است و این موضوعی است که در فیلیپین حتی بیشتر از ایران دیده می شود و بسیاری می خواهند از جایی که هستند مهاجرت کنند و بروند.

ادواردو مارتین آرمنیز در پایان نیز تاکید کرد: در روزهای آینده باز هم به جشنواره بین المللی فیلم شهر می آیم تا فیلم های بیشتری را ببینم و حتما افراد دیگری از سفارت را هم همراه خودم می آورم.

پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر در 11 سالن سینمایی شهر تهران تا 12 خرداد به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در حال برگزاری است.
نظر شما