شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۰
کد خبر: ۸۱۵۳۸
|
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
سخنرانی ازغدی در اختتامیه مسابقه کارتون داعش
حسن رحیم‌پور ازغدی در مراسم معرفی برگزیدگان مسابقه بین‌المللی کاریکاتور و کارتون داعش ارزش برگزاری چنین رویدادهایی را به صف کردن هنرمندان اهل معنا برای خندیدن به جنایت جنایتکاران و تشویق دیگران برای خندیدن به آنها دانست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مراسم اختتامیه مسابقه کاریکاتور و کارتون داعش شامگاه یکشنبه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد و رحیم‌پور ازغدی در بخشی از آن گفت: این مسابقه لبخندی تلخ و اعتراض‌آمیز به جنایت‌های گروهک تروریستی داعش است. صحنه‌های فجیع این روزها را می‌توان بزرگ‌ترین طنز دوران معاصر دانست و کافی است شما به آنچه در منطقه اتفاق می‌افتد بنگرید تا چشمان اشکبارتان به این صحنه‌ها بخندند.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: معتقدم طنز در خط مقدم یک نبرد انسانی حضور یافته و کارهایی که در این مسابقه می‌بینیم محصولی دردمندانه از اعتراض یک هنرمند است. ما یادمان باشد این توطئه‌ها همواره به خودشان کمانه می‌کند. پس منتظر باشید پروژه داعش علیه طراحانش اتفاق بیفتد و این آتش چنان گسترش می‌یابد که دامن طراحان آن را می‌گیرد.

وی با اشاره به حضور طیفی از هنرمندان که چشم و گوش خود را به فجایع انسانی بسته‌اند، یادآور شد: تشکیل چنین جبهه‌ای برای برگزاری مسابقه بین‌المللی کاریکاتور داعش به این معنی است که یک جبهه جهانی برای دفاع از دین اخلاقی و مقابله با دین قلابی تشکیل شده است. امروز این دین قلابی برای توطئه علیه اسلام طراحی شده و جهان میوه‌های زهرآگین آن را می‌چشد.

رحیم‌پور ازغدی لوث شدن مفهوم جهاد و شهادت‌طلبی را یکی از اهداف استکبار دانست که به واسطه کارهای گروهک داعش تبدیل به جنایتی احمقانه شده است. وی گفت: همه هنرمندان متعهدند اما این تعهد به دو گروه هنرمند متعهد به حقیقت و فضیلت و هنرمند متعهد به شهرت و لذت شخصی تقسیم می‌شود. اگر ما نتوانیم در ۱۰ سال ینده پنج هزار هنرمند دانشگاهی برای ورود به جبهه دفاع از اخلاق، انسانیت، اسلام و مقابله با سکولاریسم تربیت کنیم، مقابل این جنایت‌ها شکست می‌خوریم.

مسعود شجاعی طباطبایی دبیر نخستین مسابقه بین‌المللی کارتون و کاریکاتور داعش هم در این مراسم گزارشی از روند برگزاری این مسابقه ارائه و به بازتاب‌های آن در رسانه‌های غربی و صهیونیستی اشاره کرد. پس از رونمایی از کتاب مسابقه کارتون و کاریکاتور داعش، با اهدای لوح از شهید باغبانی تقدیر شد؛ مستندسازی که ۲۸ مرداد ۹۲ به دست تروریست‌ها به شهادت رسید.
مطالب مرتبط
نظر شما