جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۴۶
کد خبر: ۸۱۵۴۷
|
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
نامزدهای بخش مسابقه سینمای ایران اعلام شد
با اعلام نامزد‌های بخش سینمای ایران پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر، باید فیلم سینمایی چهارشنبه 19 اردیبهشت را با نامزدی در 6 رشته یکی از بخت‌های اصلی این جشنواره دانست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر که به همت سازمان فرهنگی هنری ششم خرداد در پردیس‌های سینمایی شهر تهران کار خود را آغاز کرد، امروز با اعلام نام نامزدهای بخش سینمای ایران به پیشواز روزهای پایانی خود می‌رود.

هیئت داوران بخش سینمای ایران، از میان 30 اثر شرکت کرده در این بخش تنها 16 اثر را در رشته‌های مختلف شایسته نامزدی دانسته‌اند. در این میان بخش «بهترین دستاورد فنی و هنری» که شامل چهره پردازی، طراحی صحنه و لباس، فیلمبرداری، جلوه‌های ویژه و موسیقی است با 8 نامزد، رکورد بیشترین تعداد نامزدی دریافت جایزه را دارد؛ بهترین فیلمنامه 7 نامزد، بهترین کارگردانی 6 نامزد و 5 بخشِ بازیگر نقش اول و مکمل زن، بازیگر نقش اول و مکمل مرد و بهترین فیلم هر کدام 5 نامزد دارند.

اولین ساخته وحید جلیلوند «چهارشنبه 19 اردیبهشت» که در سی و سومین جشنواره فیلم فجر نیز حضور داشت و توانست سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را در بخش «نگاه نو» به خود اختصاص دهد، در پنجمین جشنواره فیلم شهر با نامزد شدن در 6 رشته از دیگر فیلم‌ها پیشی گرفته است. بعد از فیلم جلیلوند، «دوران عاشقی» با 5 رشته مقام دوم را دارد و چهار فیلمِ «بلوک 9 خروجی 2» که برای اولین بار در جشنواره فیلم شهر به اکران درآمد، «میهمان داریم» محمدمهدی عسگرپور، «بوسیدن روی ماه» و «رخ دیوانه» با چهار نامزدی در رده سوم ایستاده اند.
فیلم‌های «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند»، «شیفت شب» و «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» هم با داشتن تنها یک نامزد آن هم در بخش بازیگری، کمترین تعداد نامزدی را در میان فیلم‌های حاضر در بخش جایزه جشنواره ایران دارند.

به گفته مسئولان، اختتامیه پنجمین جشنواره فیلم شهر از طریق سایت اینترنتی جشنواره به نشانی www.urbanfilmfest.org پخش زنده می‌شود و علاقمندان می‌توانند مراسم را همزمان با برگزاری دنبال کنند.

اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر ۱۲ خردادماه در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

نظر شما