شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۵۵
کد خبر: ۸۱۶۰۶
|
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
هنرمندان در هفتمین آیین انتخاب نگارخانه‌های برتر سازمان فرهنگی هنری مطرح کردند:
هنرمندان برجسته عرصه هنرهای تجسمی در هفتمین آیین انتخاب نگارخانه‌های برتر به بیان نکاتی در زمینه توجه بیشتر به نگارخانه‌داری و هنر تجسمی پرداختند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ هفتمین آیین انتخاب نگارخانه‌های برتر سازمان فرهنگی هنری صبح امروز ۱۷ خرداد با حضور محمود صلاحی رئیس، امیر عبدالحسینی معاون هنری، مهدی محمدی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، احمدرضا دالوند، عباس مشهدی‌زاده، رضا نامی، محمود اسعدی، علی شیرازی و نعمت‌الله کیکاووسی و جمعی از هنرمندان و مسئولان موزه‌ها و نگارخانه‌های سازمان فرهنگی هنری برگزار شد.
 
نعمت‌الله کیکاووسی به عنوان کارشناس زبده عرصه هنرهای تجسمی گفت: رونمایی از اثر خوشنویسی استاد علی شیرازی یکی از دلایل حضورم در این مراسم است و دلیل دیگر هم انتخاب مسئولان و مدیران نگارخانه‌های برتر است؛ از نظر من برخی از نگارخانه‌ها نتوانستند آن طور که باید فعال بوده و مورد توجه قرار بگیرند.

 
وی افزود: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فعالیت‌های بسیار ارزنده‌ای می‌کند که جا دارد در روزنامه‌ها بیشتر مطرح شود، قطعا باید رسانه‌ها در این زمینه فعال‌تر عمل کنند.
 توجه به توسعه کمی و کیفی نگارخانه‌های تهران
در ادامه عباس مشهدی‌زاده هنرمند و پژوهشگر عرصه هنرهای تجسمی بیان کرد: چند صباحی دیگر ما نخواهیم بود و باید برای این سرزمین فکری کرد. باید روی دبستانی‌ها و کودکانی که چند سال دیگر مدیران این مملکت خواهند شد تمرکز کرد و برای هنرمند و فرهنگی کردن آن‌ها اقدام‌هایی انجام دهیم.

وی افزود: من خوشحال می‌شوم که تعداد فرهنگسراها بیشتر شود و بتوانیم به کمک آن‌ها به سواد بصری بیشتری دست یابیم.
 
احمدرضا دالوند از قدیمی‌ترین تصویرسازان و منتقدان هنرهای تجسمی نیز در این مراسم با طرح انتقادهایی پیرامون فعالیت‌های نگارخانه‌های سطح پایتخت افزود: آمار و ارقام نباید ما را فریب دهد و تصور کنیم که به سمت و سوی خوبی حرکت می‌کنیم بلکه باید تلاش کرد نگارخانه‌ها هر چقدر تعداد کمی داشته باشند اما از نظر کیفی نیز به سطح مطلوبی برسد. 
 
این کارشناس هنرهای تجسمی بیان کرد: نگارخانه‌داری سنتی جدید است که تقریبا به تازگی به کشور ما رسیده است و تعداد کسانی که در این زمینه آگاهی دارند چندان زیاد نیست. در حقیقت بیشتر مدیران نگارخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از دانش کافی برخوردار نبوده و نمی‌توانند آن طور که لازم است به مخاطبان دانش چگونه دیدن آثار هنرهای تجسمی را انتقال دهند.
 
رضا نامی به عنوان کارشناس برجسته اقتصاد هنر نیز در این مراسم به صحبت‌هایی پیرامون اهمیت دادن به هنرهای تجسمی و انواع آن پرداخت.

توجه به توسعه کمی و کیفی نگارخانه‌های تهران
 
علی شیرازی هنرمند خوشنویس معاصر نیز بیان کرد: در هر دوره‌ای که مدیر لایق و شایسته‌ای سرکار باشد، شاهد اقدام‌های ارزنده‌ای خواهیم بود. در حقیقت همزمان با تغییر مدیر می‌توان فعالیت‌های گسترده‌ای در مجموعه انجام داد.
 
وی ادامه داد: باید گالری‌ها را تقسیم‌بندی و درجه‌بندی کرد. نباید روی دیواری که آثار یک هنرمند مبتدی قرار می‌گیرد، اثر هنرمند شاخص و برجسته نیز باشد. در حقیقت باید برای هنرمندان و آثارشان درجه‌بندی قرار داد.
 
در پایان این مراسم از مسئولان ۹ نگارخانه برتر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تقدیر شد و از آخرین اثر علی شیرازی رونمایی شد. این اثر با رنگ فیروزه‌ای نام‌های ائمه را به تصویر کشیده که نام مبارک حضرت علی(ع) در آن بزرگتر نوشته شده و در اندازه دو متر در دو متر با تکنیک اکریلیک اجرا شده است.

مطالب مرتبط
نظر شما