جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۲۹
کد خبر: ۸۱۶۱۸
|
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
آشنایی با انواع نوشیدنی‌های گیاهی در بوستان قیطریه
نخستین جشنواره «نوش‌دارو» با برنامه‌هایی چون گلاب‌گیری و سرای سلامت، غرفه‌های حکیم‌باشی و نمایشگاه‌های کتاب گیاهان دارویی در راستای آموزش سلامت به شهروندان 17 تا 27 خرداد به همت فرهنگسرای ملل در بوستان قیطریه برگزار می‌شود.
در جشنواره «نوش‌دارو» طعم سلامتی را بچشیدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نخستین جشنواره «نوش‌دارو» با هدف افزایش شناخت مردم از انواع نوشیدنی‌های گیاهی و تأثیر گیاهان دارویی بر سلامت، در بوستان قیطریه برگزار می‌شود.
 
در این برنامه آیین و مراسم گلابگیری با حضور گلابگیران اهل کاشان نیز هر روز در دو نوبت صبح و عصر در محوطه موسوم به خانه بروجردی‌ها برگزار می‌شود. دیگر بخش این جشنواره، «گذرگاه» یا «سرای سر سلامت» نام دارد که در آن ۱۴ تابلو با موضوع معرفی انواع گیاهان دارویی و خواص آن‌ها به نمایش در می‌آید.

«غرفه‌های حکیم‌باشی» نیز که توسط متخصصان گیاهان دارویی اداره می‌شود، پاسخگوی پرسش‌های بازدیدکنندگان در خصوص انواع بیماری‌ها و راه درمان آن از طریق گیاهان دارویی و نوشیدنی خواهد بود. درمانگران این غرفه‌ها همگی از «پژوهشکده داروهای گیاهی شهید بهشتی» دعوت شده‌اند و مشاوره‌های رایگان به مخاطبان ارائه می‌دهند.

مهندسان گل و گیاه و گیاهان دارویی نیز هر صبح و بعد از ظهر در روزهای برپایی جشنواره «نوش دارو» کارگاه‌های آشنایی با خواص گیاهان دارویی را برای علاقه‌مندان برگزار می‌کنند. جشنواره غذاهای مخصوص ماه مبارک رمضان نیز بعدازظهر دوشنبه ۲۵ خرداد، در فضای پارک قیطریه برگزار می‌شود.

نمایشگاه کتاب گیاهان دارویی، اجرای برنامه رادیو نوش‌دارو (همه روزه از ساعت ۱۸ تا ۲۱)، غرفه عرضه انواع نوشیدنی‌های دارویی و عرقیات سنتی، غرفه‌های سوغات استان‌ها از دیگر بخش‌های جشنواره «نوش‌دارو» است که از ۱۷ تا ۲۷ خرداد از سوی فرهنگسرای ملل، در بوستان قیطریه برگزار می‌شود.
 
یکی از برنامه‌های حاشیه‌ای این جشنواره، «هسته بادوم» نام دارد که با حضور پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و نوه‌ها، و اجرای انواع بازی، قصه‌خوانی و شعرخوانی با هدف ایجاد ارتباط بهتر میان این دو نسل، روز پنج‌شنبه ۲۱ خرداد، از ساعت ۱۸ تا ۲۰ برپا می‌شود. در ادامه این برنامه، نخستین اجرای گروه کُر سالمندان پدر مادربزرگ‌ها بعد از دو ماه تلاش به صورت عمومی اجرا می‌شود.
برچسب ها: فرهنگسرای ملل
نظر شما