يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۵۵
کد خبر: ۸۱۶۷۳
|
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
در حاشیه نمایشگاه آثار شاگردان هانیبال الخاص مطرح شد؛
نمایشگاه آثار شاگردان هانیبال الخاص در سالگشت ۸۵سالگی تولدش با همت فرزند وی تا ۳۱ خرداد در نگارخانه لاله برپاست.
اولین خواسته پدرم تحقق پیدا کردبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نخستین نمایشگاه گروهی آثار شاگردان الخاص پس از در گذشت وی با همت و همکاری فرزندش بونا الخاص، انجمن نقاشان ایران و نشر نظر در نگارخانه لاله برگزار می‌شود تا یکی از خواسته‌های هانیبال الخاص در زمینه جمع آثار شاگردان به تحقق بپیوندد.
 
بونا الخاص در این باره گفت: هدف اصلی از فراخوان این بود که به همه بگوییم حالا که الخاص از میان ما رفته اگر خودمان دست به اقدامی نزنیم شخص دیگری نیز در این مورد گام نخواهد برداشت. بنابراین با کمک دوستان، آشنایان و شاگردان دست به کار شدیم. در حقیقت ما به کمک خیلی‌ها در این زمینه احتیاج داریم.

وی افزود: یکی از آرزوهای زندگی پدر این بود که مکانی باشد تا بتواند آثاری از خود و یا شاگردانش را در آنجا جمع کند. دوست داریم کارهای پدر را شماره‌گذاری و ثبت کنیم. البته این کار به دلیل پاره‌ای از مشکلات انجام نشده است. متاسفانه شبی که پدر فوت شد، همه آثار او ناپدید شد و ما حالا کاری از پدر نداریم.
 
الخاص درباره شاگردان پدر گفت: پدر من سعی می‌کرد همه را به عنوان شاگرد قبول کند. اینطور نبود که هرکسی ابتدا مدرکی از خود نشان دهد، سپس پدر او را به شاگردی قبول کند، بلکه هر کسی که تمایل داشت می‌توانست به شاگردی پدر درآید. در این نمایشگاه به دلیل کمبود جا مجبور شدیم گلچینی از آثار را به نمایش بگذاریم.

وی با ابراز امیدواری نسبت به استقبالی که در روزهای ابتدایی نمایشگاه شکل گرفته، بیان کرد: نمایشگاه قدمی بود تا نخستین خواسته پدر را تحقق بخشیم. در حقیقت با این نمایشگاه سعی کردیم همه را دور هم جمع کنیم تا پس از آن بتوانیم کارهای بیشتری در این زمینه انجام دهیم.
اولین خواسته پدرم تحقق پیدا کرد
فزرند الخاص در پایان به همکاری یکی از شاگردان پدر به نام ترانه صادقیان اشاره کرد و افزود: همراهی‌ها و همکاری‌های او برای دعوت از شاگردان و جمع‌آوری آثار بود که باعث شد این نمایشگاه به ثمر بنشیند و در نظر داریم پس از این و در سال آینده کتابی را در زمینه آثار پدر و شاگردان به چاپ برسانیم.

نمایشگاه آثار شاگردان «هانیبال الخاص» از جمعه ۲۲ خرداد گشایش یافت و تا ۳۱ خرداد به جز روزهای تعطیل در تهران، خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله، نگارخانه لاله برپا خواهد بود.
مطالب مرتبط
نظر شما