دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۲۵
کد خبر: ۸۱۶۹۴
|
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
در گفت‌وگو با مسئول نگارخانه لاله مطرح شد:
نگارخانه لاله یکی از نگارخانه‌های برتر سطح شهر تهران است که به دلیل برگزاری چهار دوره فروش آثار هنری در سطح ملی مورد تقدیر و تشکر از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قرار گرفته است، این نگارخانه هرساله نمایشگاه‌های شاخصی در حوزه نمایش آثار هنرمندان برجسته و به فروش‌رساندن آن‌ها برگزار می‌کند.
برگزاری گالری‌های فروش، اقتصاد هنر را تقویت می‌کندمحمدحسین سعلبی‌فرد، مسئول نگارخانه لاله، در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ درباره هفتمین آیین تجلیل از نگارخانه‌های برتر سازمان فرهنگی هنری گفت: این برنامه جزو برنامه‌های خوب معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری است که چندین سال است اجرا می‌شود. وقتی برنامه کاری یک سال نگارخانه‌ها ارزیابی می‌شود، مسئولان را ترغیب می‌کند تا کیفیت هنری نگارخانه‌ها را بالا ببرند. همچنین کار برای گالری‌هایی که در منطقه‌ای دورتر از مرکز قرار دارند و از نظر امکانات رفاهی و فضای فیزیکی چندان با کیفیت نیستند، سخت‌تر می‌شود تا تلاش کنند اعتماد هنرمندان شاخص و برجسته برای نمایش آثارشان در گالری به‌دست آورند.

مدیر نگارخانه لاله درباره نمایشگاه‌های مختلفی که در این نگارخانه برگزار می‌شود، بیان کرد: تلاش ما بر این بوده که اقتصاد هنر را توامان با هنر پیش ببریم. چهار دوره نمایشگاه فروش آثار چند نسل هنرمندان معاصر را برگزار کرده‌ایم. خریداران این نمایشگاه بیشتر مردم عادی و قشر متوسط جامعه بودند. هدف از برگزاری چنین نمایشگاهی توسعه و تقویت اقتصاد هنر و تشویق هنرمندان به عرضه ارزان قیمت آثار و همچنین ترغیب مردم عادی به خرید آثار هنری اصل و سرمایه‌گذاری روی آن است. 
  
برگزاری گالری‌های فروش، اقتصاد هنر را تقویت می‌کندوی افزود: این نمایشگاه در بهمن و اسفند سال گذشته با حضور ۱۰۰ هنرمند نقاش برگزار شده است و به اعتقاد من این نمایشگاه‌ها باعث می‌شود که فروش تابلوهای کم قیمت با ارزش بالا به وجود بیاید که باعث ارتقای سطح فرهنگی شهروندان می‌شود.
 
سعلبی درباره یکی دیگر از نمایشگاه‌های شاخص نگارخانه لاله گفت: نمایشگاه هنرمندان خود آموخته از دیگر نمایشگاه‌هایی است که با هدف بازخوانی شور و شوق تصویری و دنیای درونی و بکر هنرمندان خود آموخته برگزار می‌شود که از دیرباز تا کنون، فارغ از قید و بندها، سبک‌ها و جریان‌های روز هنر معاصر و به موازات آن به حیات هنری خود ادامه داده است.

وی افزود: از ویژگی‌های آثار هر یک از این هنرمندان این است که پیرو هیچ سبک و یا تاثیر خاصی از تاریخ هنر نبوده و بدون دانش آکادمیک به فعالیت پرداخته و از غریزه و تجربیات و شخصیشان الهام گرفته‌اند.

مدیر نگارخانه لاله درباره ویژگی‌های شاخص این نگارخانه بیان کرد: هدف اصلی در این نگارخانه این است که بتوانیم رضایت دو مخاطب عام و خاص را جلب کنیم. همچنین سعی داریم بیشتر هنرمندان حرفه‌ای را دعوت کنیم و آثار فاخر را به نمایش بگذاریم.

وی بیان کرد: همجواری این نگارخانه با موزه هنرهای معاصر باعث می‌شود تا طیف بازدید‌کنندگان بیشتری را پوشش دهد. همچنین در کنار این نگارخانه هتل لاله قرار دارد که باعث شده افراد گردشگر نیز از نگارخانه بازدید کنند. همین موضوع ما را بیشتر ترغیب می‌کند تا نمونه کارهایی که به نمایش می‌گذاریم از هنرمندان شاخص باشد.
 
محمدحسین سعلبی‌فرد درباره برنامه‌های نگارخانه لاله بیان کرد: بیشتر نمایشگاه‌های ما به صورت گروهی برگزار می‌شود، چنانچه نمایشگاهی هم انفرادی باشد با تمرکز روی آثار یک هنرمند شاخص است. همچنین برنامه‌های نگارخانه در سه دسته تقسیم‌بندی می‌شود. یکی برگزاری نمایشگاه است، دیگری نشستی مربوط به نمایشگاه و برنامه سوم کارگاهی در همان رابطه و با حضور هنرمندان است.
 
نگارخانه لاله در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله قرار دارد. افتتاحیه‌های این نگارخانه معمولا در روزهای جمعه برگزار می‌شود و همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۹ آماده بازدید علاقه‌مندان است.
مطالب مرتبط
نظر شما