دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۰۰
کد خبر: ۸۲۰۸۷
|
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
مسئول بزرگترین نگارخانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از روند کاری این نگارخانه و فعالیت‌ها و هدف‌های آن گفت.
محمدرضا ملیجی در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، گفت: فرهنگسرای بهمن نخستین فرهنگسرای پایتخت است که از فضای کشتارگاه به فرهنگسرا تبدیل شده است و تا مدت‌ها رسانه‌ها همه خبرهای فرهنگی و هنری را از این جا رصد می‌کردند.
 
محمدرضا ملیجی مسئول نگارخانه فرهنگسرای بهمن که دستی در هنر خوشنویسی دارد، درباره ورود به این فرهنگسرا گفت: از سال 1373 در فرهنگسرای بهمن به عنوان خوشنویس آغاز به کار کردم. بعد از چند سال فعالیت در واحدهای مختلف، چهار سالی می‌شود که مسئولیت نگارخانه بهمن را برعهده دارم.
 
ملیجی درباره فعالیت این نگارخانه بیان کرد: در چند سال اخیر تلاش کردیم تا نمایشگاه با حضور هنرمندان برجسته برگزار کنیم. در سال 92 دیدار استاد امیرخانی با هنرمندان سراسر کشور ترتیب دادیم که جزو حرکت‌های بزرگی بود که در اینجا شکل گرفت. در ادامه نمایشگاهی از معرق و منبت از استادان جعفری و طوسی که از هنرمندان تراز اول کشور هستند، برپا کردیم.

وی ادامه داد: جشنواره کاریکاتور داعش را امسال در برنامه داشتیم که استقبال خوبی از آن شد، همچنین در سال گذشته نمایشگاه کاریکاتور غزه و جشنواره کاریکاتور بهره‌وری را برگزار کردیم. در مردادماه نیز نمایشگاه کاریکاتور «فرزند بیشتر، زندگی شادتر» را برپا خواهیم کرد.
  
ملیجی با بیان اینکه استادان بزرگی در این نگارخانه گام نهاده‌اند، مطرح کرد: چند وقتی می‌شود که این نگارخانه روند سابق خود را ندارد. اما دوست داریم رد پای همان استادان سال‌های پیش را در این نگارخانه دنبال کنیم و همچنان از بزرگان هنر در این نگارخانه دعوت کنیم.
 رد پای بسیاری از هنرمندان تراز اول در این نگارخانه به جا مانده است
این هنرمند خوشنویس درباره فضای داخلی نگارخانه فرهنگسرای بهمن گفت: این نگارخانه در واقع بزرگترین نگارخانه ویژه سازمان است. سالن اصلی ۹۵۰ متر مربع است که گنجایش حداقل 100 تا 150 اثر دیواری را دارد. سقف بلند این نگارخانه امکان نصب آثار بزرگ و حجیم را فراهم می سازد. نگارخانه شماره دو نیز با مساحت 678 متر مربع گنجایش 80 الی130 اثر را دارد.
 
مسئول بزرگترین نگارخانه سازمان درباره هدف این نگارخانه بیان کرد: یکی از هدف‌های اصلی این است که هنر و آثار هنری هنرمندان بیشتر شناخته شوند. در کنار آن به رونق انداختن اقتصاد هنر که بحث روز است، یکی از دغدغه‌های هنرمندان را پوشش می‌دهد. 
 
وی در پایان با درخواست حمایت از مسئولان فرهنگی در زمینه توجه بیشتر به نگارخانه‌ها گفت: حقیقت این است که چند وقتی می‌شود هنرمندان تراز اول تمایلی برای برگزاری نمایشگاه در نگارخانه را ندارند. چرا که متاسفانه نتوانستیم آن طور که شایسته است به فرهنگ و هنر بها دهیم و شان آن را حفظ کنیم. چنانچه در سال‌های نخست آثاری از هنرمندان برجسته‌ای همچون آیدین آغداشلو در این نگارخانه به نمایش در آمده است. 
 
علاقه‌مندان برای بازدید از این نگارخانه می‌توانند به نشانی انتهای بزرگراه نواب، میدان بهمن، خیابان شهید وفایی، نگارخانه فرهنگسرای بهمن مراجعه کنند و برای کسب  اطلاعات بیشتر با شماره 55312180 تماس بگیرند.
مطالب مرتبط
نظر شما