دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۰
کد خبر: ۸۲۰۴۷
|
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
مسئول نگارخانه اندیشه معتقد است طراحی پایگاه اینترنتی برای فروش آثار از سوی سازمان فرهنگی هنری می‌تواند امکانی برای عرضه آثار از سوی نگارخانه‌ها باشد و اقتصاد هنر را رونق ببخشد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بهارک نوروزی، مسئول نگارخانه اندیشه درباره فضای نمایشگاهی در این نگارخانه گفت: در اینجا یک فضای نگارخانه اصلی داریم که نمایشگاه‌های شاخص را در آنجا برگزار می‌کنیم و غیر از آن دو فضای نمایشگاهی در طبقات ایجاد کردیم.
  
وی افزود: معمولا هر دو هفته یکبار نمایشگاه تازه‌ای را با توجه به مناسبت‌های تقویمی برگزار می‌کنیم. البته گاهی ممکن است این مدت زمان با توجه به مناسبت تغییر کند. مثلا نمایشگاهی که از آثار ناصر جواهرپور در ماه رمضان برپا کردیم تا آخر ماه رمضان ادامه داشت.
 
نوروزی درباره مشکلات سر راه این نگارخانه گفت: مشکلات معمولا به دو بخش فیزیکی و فعالیتی تقسیم می‌شود. که اینجا تا حدی به امکانات رفاهی مانند صوت و نور نیازمند است. از نظر فعالیتی نیز باید تلاش شود تا از هنرمندان برجسته به نگارخانه دعوت و از ایشان حمایت کرد.
 
این مسئول نگارخانه درجه یک سازمان درباره معرفی تعدادی از نمایشگاه‌های شاخص در این نگارخانه گفت: در اردبیهشت ماه نمایشگاه پوستر خلیج فارس را به مناسبت روز خلیج فارس برگزار کرده بودیم. همچنین نمایشگاه قاب‌های بهشتی به مناسبت آزادسازی خرمشهر و نمایشگا صلح و کودک که با همکاری موزه صلح در این نگارخانه برپا شد.
 طراحی سایت فروش آثار به اقتصاد هنر کمک می‌کند
وی درباره دغدغه نگارخانه اندیشه چنین گفت: سعی ما بر این است که این نگارخانه را به پاتوقی برای حضور هنرمندان تبدیل کنیم. در واقع باید به تشکیل گروه‌های هنری اهمیت بدهیم. برنامه‌هایی که متناسب با هنرمندان باشد را برگزار کنیم تا حداقل ماهی یکبار دور هم جمع شوند و مسائل و مشکلات خود را مطرح کنند.
 
نوروزی برای رونق اقتصاد هنر پیشنهاد کرد: فکر می‌کنم چنانچه وب‌سایت فروش آثار از سوی سازمان فرهنگی هنری طراحی شود، تمامی نگارخانه‌ها می‌توانند آثار هنرمندان را در آنجا به فروش برسانند که قطعا کمکی برای رونق اقتصاد هنر خواهد بود.
 طراحی سایت فروش آثار به اقتصاد هنر کمک می‌کند
وی ادامه داد: مدتی قبل آیین تجلیل از نگارخانه‌های برتر از سوی سازمان برگزار شد. این برنامه که هرساله روند کاری نگارخانه‌ها را ارزیابی می‌کند بسیار مناسب است. اما بهتر آن بود که ایرادهای هر نگارخانه به طور مشخص بیان شود تا برای بهبودعملکرد تلاش کنند. به طور کل چنانچه ارتباط با ستاد بیشتر شود و جلسه‌های مداومی برگزار شود، قطعا در روند کاری تاثیر مناسبی برجای خواهد گذاشت.
مطالب مرتبط
نظر شما