دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۴۱
کد خبر: ۸۲۸۷۸
|
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
به گفته کریم پوریافر کارشناس مسئول فرهنگی هنری فرهنگسرای انقلاب، در نمایشگاه‌های نگارخانه مهر سعی بر این است که هنرمند در فضای نمایشگاهی بنشیند و کار کند تا با ارتباط کلامی و تصویری مخاطبان با هنر تجسمی بیشتر و بهتر آشنا شوند.
کمتر کسی قدر واقعی هنر را می‌داندکریم پوریافر در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، درباره برنامه‌های نگارخانه مهر گفت: با توجه به اینکه این نگارخانه در فرهنگسرای انقلاب اسلامی قرار دارد، سعی ما بر این است که بیشتر نمایشگاه مربوط به انقلاب باشد. بنابراین هدف از ۲۵ شهریور تا ۷ مهر نیز نمایشگاهی از عکس‌های دفاع مقدس به مناسبت هفته دفاع مقدس خواهیم داشت.
  
این کار‌شناس مسئول فرهنگی هنری فرهنگسرای انقلاب با بیان اینکه حدود یک سال است که مسئولیت اجرای برنامه‌های نگارخانه مهر را برعهده دارد، درباره مشکلات این نگارخانه گفت: درحال حاضر نگارخانه مهر نیازمند بهبود سیستم‌های گرمایشی، سرمایشی، نور‌پردازی و صوتی است. 
   
پوریافر ادامه داد: این عوامل دست به دست هم داده‌اند تا این نگارخانه به نگارخانه درجه ۲ بدل شود. هنرمندان بیشتر تمایل دارند که نمایشگاه آثارشان را در نگارخانه‌های درجه یک که در مکان بهتری قرار گرفته است، برگزار کنند. به هرحال امیدوارم که تغییرات لازم برای بهتر شدن تجهیزات فیزیکی نگارخانه هرچه زود‌تر اعمال شود. 
 
این هنرمند بیان کرد: بیشترین استقبال‌کنندگان نگارخانه از سوی اهالی منطقه است. در کنار آن افرادی که برای شرکت در برنامه‌های دیگر فرهنگسرا می‌آیند از نگارخانه نیز بازدید می‌کنند. همچنین با توجه به وجود کتابخانه تخصصی بسیاری از بازدیدکنندگان نگارخانه‌ از اعضای کتابخانه هستند.
  
وی درباره فروش آثار گفت: متاسفانه دغدغه امروز مردم بیشتر امرار معاش و گذران زندگی شده است. افراد کمی پیدا می‌شوند که قدر واقعی هنر را بدانند و حاضر شوند، برای آن پول خرج کنند. اینکه کسی حاضر شود برای اثری پول خرج کند بسیار کم اتفاق می‌افتد. 
 
پوریافر درباره شاخصه نمایشگاه‌های این نگارخانه گفت: سعی می‌کنیم بیشتر نمایشگاه‌هایی که برگزار می‌کنیم، به این نحو باشد که هنرمند در فضای نمایشگاهی بنشیند و کار کند تا مردم با طرز کار او بیشتر و بهتر آشنا شوند. در هنگام بازدید علاقه‌مندان نیز معمولا هنرمند آثار آمادگی ارائه توضیحات به مخاطبان و پاسخگویی پرسش‌های مخاطبان را دارد و در صورتی که هنرمند آثار نباشد، من درباره تکنیک و شیوه اثر توضیح می‌دهم.
  
علاقه‌مندان برای بازدید از نگارخانه مهر می‌توانند به نشانی فرهنگسرای انقلاب اسلامی واقع در بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع خیابان کمیل شرقی مراجعه کنند.
مطالب مرتبط
برچسب ها: نگارخانه مهر
نظر شما