يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۱
کد خبر: ۸۱۹۵۵
|
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
نگارخانه گلستان از معدود نگارخانه‌های شرق تهران محلی برای حضور هنرمندان منطقه و ارتباط با یکدیگر است.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فاطمه فیلی مسئول نگارخانه گلستان گفت: این نگارخانه در فضای ۱۲۸ مترمربع و در منطقه ۸، شرق تهران واقع شده است. این فضای به نسبت بزرگ، باعث شده که بتوانیم کارهای مختلفی در حوزه هنرهای تجسمی به نمایش بگذاریم.
  
وی افزود: در نگارخانه گلستان در زمینه‌های مختلف هنرهای تجسمی، نقاشی، طراحی، عکاسی و خوشنویسی نمایشگاه برگزار و در کنار برپایی نمایشگاه، کارگاه‌های هنری و نشست‌های تخصصی هنری را اجرا می‌کنیم. در واقع برای هر نمایشگاه یک برنامه کارگاه برگزار می‌کنیم و در کنار آن هر فصل یک نشست تخصصی داریم.
   تعامل با هنرمندان منطقه، از اولویت‌های نگارخانه گلستان است
مسئول نگارخانه گلستان که در همایش تجلیل از نگارخانه‌های برتر سازمان مورد تجلیل قرار گرفت، درباره ویژگی شاخص این نگارخانه گفت: در غرب تهران تعداد نگارخانه‌ها بسیار زیاد است اما در منطقه شرق، نگارخانه گلستان جزو معدود نگارخانه‌هاست. عمده کاری که ما در اینجا انجام می‌دهیم، تعامل با هنرمندان منطقه است. در واقع تبدیل شدن اینجا به پاتوقی برای هنرمندان منطقه و ارتباط و همکاری ایشان با یکدیگر از هدف‌های این نگارخانه است.
 تعامل با هنرمندان منطقه، از اولویت‌های نگارخانه گلستان است
وی درباره برگزاری مراسم تجلیل از نگارخانه‌های برتر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: با اجرای این مراسم هر کسی که فعالیت بیشتری دارد و به طور خاص‌تری کار می‌کند، بهتر دیده می‌شود و فضای رقابتی را برای سایر نگارخانه‌ها فراهم می‌آورد. با این وجود نیاز است تا همه نگارخانه‌ها از نظر فیزیکی بیشتر مجهز شوند و بازبینی‌هایی انجام شود و در این صورت نگارخانه‌ها بیشتر به چشم خواهند آمد.
  تعامل با هنرمندان منطقه، از اولویت‌های نگارخانه گلستان است
فیلی در پایان به عنوان پیشنهادی برای تاثیرگذاری بیشتر نگارخانه‌ها افزود: چنانچه از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، تبلیغات گسترده‌ای برای نگارخانه‌ها انجام شود، باعث بیشتر دیده شدن نگارخانه‌ها و در نتیجه تاثیرگذاری بیشتر آن خواهد شد.
  
علاقه‌مندان برای بازديد از اين نگارخانه می‌توانند به فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک، ميدان هلال احمر، خيابان گلستان مراجعه كنند و یا با شماره 77841376 تماس بگيرند.

مطالب مرتبط
نظر شما