دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۲۹
کد خبر: ۸۱۷۴۵
|
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
در گفت‌وگو با مسئول نگارخانه پردیس ملت مطرح شد:
مسئول نگارخانه پردیس ملت از نمایشگاه‌های شاخص خود در این نگارخانه سخن گفت و هدف‌های برگزیده درباره این موضوع را تشریح کرد.
هدفمندی نگارخانه‌ها در اولویت استمهرنوش برادران، مسئول نگارخانه پردیس ملت، در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، با اشاره به برگزاری چند نمایشگاه شاخص در این نگارخانه و فروش خوب آثار مختلف هنری که تقویت کننده اقتصاد هنر است، گفت: آخرین رویداد نگارخانه برگزاری نمایشگاه عکس و فیلم پوستر خرمشهر در ماه گذشته بود و در واقع بیشتر نمایشگاه‌های نگارخانه ملت به صورت تخصصی به فعالیت‌های مختلف هنری در دوره معاصر می‌پردازد.
 
وی افزود: سعی داریم نمایشگاه‌ها را با هدف‌های مشخصی برگزار کنیم که یا به دوره‌ای از هنرمندان معاصر اختصاص داشته باشد و یا دوره جدیدی از هنر معاصر را ارائه دهد.
  
برادران با اشاره به فروش خوب آثار هنری در نمایشگاه‌های گروهی یا انفرادی، ادامه داد: با جشنواره‌های تجسمی تهران همکاری خوبی برقرار کرده‌ایم و مهم‌ترین آن‌ها جشنواره‌های برگزیده نسل نو، جشنواره دامون‌فر و هفت نگاه است.
 
برگزیده هفتمین آیین تجلیل نگارخانه‌های برتر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران درباره برنامه آینده نگارخانه پردیس ملت گفت: در حال حاضر نمایشگاهی که مراحل قطعی شدن خود را پیش گرفته است، نمایشگاه پوستر بین‌المللی است که بهترین پوستر فیلم‌های ایرانی در داخل و خارج از ایران در جشنواره‌های کن، ونیز و فجر را به نمایش می‌گذارد.
 
برادران، با بیان اینکه نگارخانه پردیس ملت در ۸۰ درصد روزهای سال درحال برگزاری نمایشگاه است، گفت: فاصله بین برگزاری دو نمایشگاه تنها زمان‌ خالی نگارخانه ملت است؛ در حقیقت ۱۰ تا ۱۴ روز برای کارهای اجرایی، جمع‌آوری آثار قبلی و نصب و چیدمان آثار جدید طول می‌کشد.
 
وی از هدفمند نبودن برخی از نگارخانه‌ها انتقاد و بیان کرد: به نظر من کارهایی که در برخی از نگارخانه‌ها ارائه می‌شود سطح بالایی ندارد و فروش آن نیز ضعیف است. چه خوب است که بودجه بهتری به نگارخانه‌ها اختصاص پیدا کند تا عملکرد بهتری به دنبال داشته باشد. همچنین مسئولان نگارخانه باید در انتخاب آثار دقت بیشتری به خرج دهند.
 
به گفته برادران با تمرکز بیشتر روی نگارخانه‌ها خروجی بهتری را شاهد خواهیم بود و باعث بالارفتن کیفیت نگارخانه‌ها می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه بخشی از بازدیدکنندگان نگارخانه اطلاع چندانی از سبک‌های هنری ندارند، ادامه داد: با توجه به اینکه نگارخانه ملت در کنار پردیس سینمایی قرار دارد برای بسیاری از کسانی که به نگارخانه سر می‌زنند و با اصطلاحات هنری آشنایی ندارند، به زبان ساده درباره آثار توضیح می‌دهیم. 
 
به عقیده مسئول نگارخانه پردیس ملت چنانچه دوره‌های آموزشی متفاوتی برای مسئولان نگارخانه‌ها پیرامون نگارخانه‌داری و فروش آثار برگزار شود، بسیار کمک‌کننده خواهد بود و به‌روز شدن مسئولان را در‌ پی خواهد داشت.
 
وی افزود: چنانچه نشست‌هایی نیز با حضور مسئولان دیگر نگارخانه‌ها و مدیران برگزار شود، می‌توانیم با آن‌ها بیشتر ارتباط گرفته و در جریان نظرهای یکدیگر قرار گیریم و در صورتی که مشکلی وجود داشته باشد، درصدد رفع آن برآییم و بدین ترتیب نگارخانه‌های پربارتری داشته باشیم.
مطالب مرتبط
برچسب ها: نگارخانه ، پردیس ملت
نظر شما