جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۴۹
کد خبر: ۸۱۷۱۸
|
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
با حضور امیرمحمد عباس‌نژاد کارشناس ارشد حوزه هنری؛
کتابخانه مسجدالنّبی(ص) در برنامه ویژه باشگاه این ماه به بازخوانی و معرفی کتاب «بانوی انقلاب» پرداخت.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ بازخوانی و معرفی کتاب این ماه باشگاه کتاب مسجدالنبی(ص)، عصر دیروز با حضور امیرمحمد عباس‌نژاد پژوهشگر و کارشناس ارشد دفتر ادبیات حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از اعضای این باشگاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم امیرمحمد عباس‌نژاد به توصیف شخصیت بانو خدیجه ثقفی همسر گرامی امام خمینی(ره) پرداخت. وی بانو ثقفی را از جمله شخصیت‌های تأثیرگذار در تارخ ایران و اسلام خواند و گفت: این بانوی گرانقدر علاوه بر اینکه در خصوصیات فردی و آراستگی به فضایل اخلاقی و کمالات معنوی بانویی نمونه بود، در زمینه برخورداری از آگاهی‌های اجتماعی و شناخت زمانه خویش نیز از نوادر روزگار به شمار می‌آمد. 

وی افزود: عظمت روحی، صبر و پایداری این بانو در برابر ناملایمات و مشکلات طاقت فرسایی که دست تقدیر برایش رقم زده بود، شگفت‌آور است. 

این پژوهشگر در ادامه با اشاره به پیشاهنگی و پیشگامی این بانوی بزرگوار در مبارزات زنان در دوران پیش از انقلاب، تاکید کرد: باید اعتراف کرد که جایگاه بلند مرحومه ثقفی در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی ناشناخته مانده و عظمت تلاش و اندیشه ایشان آنچنان که شایسته اوست مورد تجلیل قرار نگرفته است. بی‌تردید او به تمام معنا نمونه‌ای از آزاد زنان و یک بانوی باکمال است. 

در خاتمه اعضای باشگاه کتاب به بازخوانی بخش‌هایی از کتاب «بانوی انقلاب» پرداختند.  

«بانوی انقلاب» به کوشش علی ثقفی و غلامعلی اصغریان به رشته تحریر درآمده و شامل سرگذشت و شرح حال بانو خدیجه ثقفی همسر امام خمینی(ره) است. این کتاب توسط موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) چاپ و انتشار یافته است.
نظر شما