شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۱۲
کد خبر: ۸۱۸۴۰
|
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
نخستین شب برنامه «ضیافت آسمان» در مجموعه توچال برگزار شد
شامگاه شنبه ۶ تیر و با حضور صدها نفر از مردم روزه دار شهر تهران، ویژه برنامه ضیافت آسمان فرهنگسرای بام تهران در ایستگاه شماره یک تله کابین توچال افتتاح شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ نخستین شب از ویژه برنامه «ضیافت آسمان» شامگاه ششم تیر همزمان با دهم ماه مبارک رمضان در ایستگاه شماره یک توچال میزبان شهروندان روزه دار بود.

از رادیو فرهنگسرا تا بسته‌های افطاری ساده

این برنامه در بخش ایستگاهی ساعت 19 با پخش برنامه رادیوی «ضیافت آسمان» با اجرای ابوالفضل آقاخانی آغاز شد. شهروندان در ساعات منتهی به اذان مغرب می‌توانستند با حضور در  بیش از 50 غرفه فرهنگی و هنری ازامکاناتی که برای آنها تداراک دیدده شده بود استفاده کنند.

آغاز ضیافت آسمان در فرهنگسرای بام تهران

همزمان با پخش اذان مغرب، بسته‌های افطاری ساده در بین مخاطبان تقسیم شد و شهروندان می‌توانستند در قسمت‌هایی که برای استراحت و افطار برای آنها در نظر گرفته شده بود، روزه خود را باز کنند.

استقبال مخاطبان از بخش صحنه‌ای ضیافت آسمان

بخش صحنه‌ای جشن ضیافت آسمان ساعت 22  و با اجرای سیدجواد هاشمی و ابوالفضل آقاخانی آغاز شد. جشنی که با استقبال ویژه‌ای از طرف مردم روبه‌رو شد.

در ابتدای این بخش حجت‌الاسلام و المسلمین سرلک به سخنرانی پرداخت. وی با اشاره به الزام شادی در زندگی مردم گفت: کسی که در دنیا با شادی و سرور زندگی کند، در آخرت هم که ادامه حیات دنیوی است، شاد و مسرور است، اما فردی که در دنیا آشفته، غمگین، نگران، مضطرب و فقیرانه زندگی کند در آخرت هم اثری از آرامش، شادی و نشاط برایش نیست.

آغاز ضیافت آسمان در فرهنگسرای بام تهران

سید محسن میرحاجی نخبه و فعال دانشجویی و بهنام محمودی کاپتان سابق تیم ملی والیبال و برادر یکی از برترین بازیکنان تیم ملی والیبال شهرام محمودی از میهمانان نخستین «ضیافت آسمانی» بودند. اجرای موسیقی توسط برادران مشکی‌نصب و امین جمادی نیز از دیگر بخش‌های مراسم شب گذشته بود.

«ضیافت آسمان» تا پایان ماه مبارک رمضان، هر شب از ساعت 20 تا 24 با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری پذیرای سه هزار نفر از شهروندان است. 

شهروندان روزه‌دار برای حضور در مراسم باید از طریق مراجعه به فرهنگسراهای شهر تهران یا پایگاه اینترنتی فرهنگسرای بام تهران و یا تماس با شماره تلفن ۹۶۶۵۹۶۶۵ ثبت نام کرده و ۲ ژتون رایگان مراسم افطاری و ورودیه مجموعه فرهنگی توچال را دریافت کنند. همچنین از تمام فرهنگسراهای پایتخت وسیله ایاب و ذهاب برای حضور در این ضیافت آسمانی مهیا است.
 
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۱۸۳۷ تماس بگیرند و یا به سایت اینترنتی فرهنگسری بام تهران به نشانی bametehran.farhangsara.ir مراجعه کنند.
مطالب مرتبط
نظر شما