جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۷
کد خبر: ۸۱۸۴۵
|
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹
ویژه برنامه «ماه ۲۰» در شب‌های ماه مبارک رمضان در دو بخش نمایشگاه و برنامه‌های صحنه با حضور قاریان ممتاز قرآن کریم، کارشناسان مذهبی، مداحان و هنرمندان برگزار و هر روز علاوه بر ارایه برنامه‌های ویژه در غرفه‌ها برنامه‌های متفاوت و متنوع به شهروندان منطقه ۲۰ ارائه می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شبي ديگر از راه رسيد، خانواده ها يكي پس از دیگری وارد فرهنگسرا می شدند و با  اینکه هنوز به افطار مانده آنقدر فرهنگ‏سرا مملو از جمعیت شده كه ديگر جايي برای رد شدن نيست.

هنوز به اذان مانده بود در بین ایستگاه های مختلف این ویژه برنامه میچرخیدم که بی هوا بوی نان تازه به مشامم خورد و یاد این شعر افتادم:  
یاد دارم در غروبی سرد سرد               میگذشت از کوچه ما دوره گرد
داد می زد کهنه قالی می خرم           کاسه و ظرف سفالی می خرم           
اول ماه است و نان در سفره نیست       ای خدا شکرت ، ولی این زند گیست؟
بوی نان تازه هوشش برده بود              اتفاقا مادرم هم ، روزه بود
باز آواز درشت دوره گرد                      رشته اندیشه ام را پاره کرد
داد می زد کهنه قالی می خرم            دست دوم هر چه داری می خرم
خواهرم بی روسری بیرون دوید            گفت آقا سفره خالی می خری ؟

یک لحظه به خود آمدم فهمیدم نه تنها بوی این نان تازه هوش من را برده بلکه خیلی ها را متوجه خود کرده بود. سمت میز نان صلواتی خیلی شلوغ شده بود.
فریبا گودرزی بانوی مهربان شهرری بود که نان داغ صلواتی را در فضای فرهنگسرا به دست مردم می‌داد و از اینکه می تواند هرشب نانی را بر سفره روزه داران بگذارد بسیار خوشحال بود.
گفت و گویمان با این بانوی مهربان چند دقیقه ای طول کشید و من خوشحال از اینکه با همچین بانویی همنشین شده ام.
گودرزی همراه با همسر خود در این ایستگاه فعال بودند و بسیار خوشحال بودند که توانسته اند از شب اول ماه رمضان تا به حال شبی هزار قرص نان صلواتی به دست مردم بدهند.
سرگرم گفت و گو با این بانوی مهربان بودیم که صدای اذان از رادیو ولا برخاست. وزش باد این لحظه زیبا را زیبا تر کرده بود.  این بانو به رسم مهمان نوازی هرشبش تنور نان داغ خود را به را انداخت و ما هم وارد صف شدیم تا تکه ای از این نان داغ نصیبمان شود.
 این ایستگاه در ميان ایستگاه هاي مختلف فرهنگسرای ولا در وقت اذان به نوعي خودنمايي مي كند و هر شب يكي از مکان های شلوغ است.
از كنار اين بانو که گذشتیم به محل برگزاري ویژه برنامه «ماه 20» براي یازدهمین شب متوالي مي رسيم.
قاري اين شب برنامه علی کاظمی بر روي سن مي آيد و با تلاوت آياتي چند از كلام الله مجيد سرآغاز برنامه اين شب مراسم مي شود. پس از آن، با پخش سرود جمهوري اسلامي همه حاضران به پا مي خيزند و با زمزمه زير لب به همراهي سرود مي‏پردازند.
همانند شب‌هاي گذشته مجري برنامه علیرضا پناهی روي سن مي آيد و از گروه بین المللی تواشيح محراب دعوت کرد تا بر روي سن بيايند و همچنان فضاي معنوي مراسم را حفظ كنند .
در بخش ديگر اين مراسم، ‌كه به نوعي شايد بخش جالبي باشد، گروه سرود پیام آوران همیاری قطعات مختلفی را اجرا نمودند.
پس از  اجرا سرود گروه هنری روی صحنه آمدند و نمایشی را در خصوص اعتیاد به فضای مجازی و معضلات آن و ایجاد فاصله در زندگی ها اجرا کردند که پس از پایان نمایش دکتر فروتن روانشناس در خصوص این نمایش صحبت کرد.
وی در صحبت های خود با اشاره به خانواده بیان کرد: خانواده محور توسعه پایدار در زندگی است و وقتی که خانواده آسیب ببیند جامعه آسیب می خورد.
فروتن ادامه داد: همه ما به دنبال به دست آوردن بهترین ها هستیم و همه آسیب ها پشت ارتباط نهفته است و مشکل اصلی خانواده ها در جامعه این است که نمی توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.
این روانشناس عنوان کرد: تفاوت گوش دادن با شنیدن بسیار است و نوع گوش دادن در مردها بسیار زیاد است. موقع گوش دادن باید صبورانه گوش دهیم و گوش شنوایی برای مخاطب خود باشیم.
 
پس از  صحبت های دکتر فروتن، نوبت به بخش پرهيجان برنامه رسید. در این قسمت از مراسم گروه دوبله به سرپرستی حسین شعبانی دوبله انیمیشن را اجرا کردند که مورد تشویق مخاطبان قرار گرفت.
در قسمت پایانی برنامه مراسم مسابقه بانک شهر توسط مجری برنامه و با حضور چند نفر از مخاطبان برگزار شد که پس از پرسیدن پرسش‌های مختلف جوایزی به آن‌ها از طرف بانک شهر اهدا شد.
 
کم کم به بخش پایانی برنامه رسیدیم و پس از پایان بخش های برنامه مردم دست به آسمان برده و دعای فرج را همراه با دعای آخر با مجری برنامه خواندند و صندوق گلریزان برای یتیمان در بین مخاطبان چرخید تا هرکس هر چه می توانست کمک کند و در آخر همه مردم در آرامش فرهنگسرای ولا را ترک و به سمت خانه های خود راهی شدند.
 
ویژه برنامه «ماه 20»در شب های ماه مبارک رمضان در دو بخش نمایشگاه و برنامه های صحنه با حضور قاریان ممتاز قرآن کریم، کارشناسان مذهبی، مداحان و هنرمندان برگزار و هر روز علاوه بر ارایه برنامه های ویژه در غرفه ها برنامه های متفاوت و متنوع به شهروندان  منطقه ارائه می شود.
 
این برنامه هر شب از ساعت 21  تا 24 به نشانی شهرری، میدان نماز، فرهنگسرای ولا برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 33370505  تماس بگیرند و یا به www.vela.farhangsara.ir مراجعه کنند.
 
برچسب ها: فرهنگسرای ولا
نظر شما