پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۳۷
کد خبر: ۸۱۹۰۴
|
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
در ماه مبارک رمضان و به همت فرهنگسرای مترو؛
برای نخستین بار سه ایستگاه مترو در ماه مبارک رمضان میزبان اجرای طرح «برمناره‌های شهر» ویژه تلاوت قرآن و اذان توسط قاریان ممتاز کشوری است.
اسماعیل قضاتلو، رئیس فرهنگسرای مترو در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: برنامه «بر مناره‌های شهر» در روزهای ماه مبارک رمضان و با حضور قاریان نوجوان ممتاز کشوری در سه ایستگاه مترو برگزاری می‌شود که به طورکلی شاهد ۴۵ اجرای تلاوت قرآن و اذان در دقایقی قبل از اذان ظهر است.
   
قضاتلو با اشاره به نام این قاریان نوجوان و ایستگاه‌های میزبان این طرح گفت: امیرعلی یادگاری نفر اول مسابقه‌های کشوری در سال ۹۳، به تلاوت قرآن و اذان در ایستگاه چهار راه ولی‌عصر(عج) می‌پردازد. همچنین در دو ایستگاه دروازه دولت و امام خمینی(ره) نیز محمدحسین رفیعی و امیرحسین حیدری تلاوت قرآن را انجام می‌دهند.
  
وی درباره دلیل انتخاب این سه ایستگاه برای اجرای این طرح گفت: ایستگاه امام خمینی تقاطع بین دو خط ۱ و ۲ است و ایستگاه‌های دروازه دولت و چهارراه ولی‌عصر(عج) نیز به ترتیب خط‌های ۱،۴ و ۳،۴ را به هم وصل می‌کند. بنابراین با توجه به عبور مرور زیاد در این ایستگاه‌ها برای میزبانی این طرح برگزیده شدند. در این سه ایستگاه مترو، کرسی تلاوت قرآن با سازه‌ها و کاشی کاری‌های ویژه انجام شده و از نظر ظاهری نیز فضای مناسبی برای طرح تعیین شده که به خوبی یادآور محراب مسجد است.
   
اسماعیل قضاتلو با اشاره به اینکه این طرح برای نخستین بار طراحی و اجرا شده درباره میزان استقبال مردم از آن تصریح کرد: مردم خیلی خوب از این طرح استقبال کردند و ما شاهد بازخورد خیلی خوبی بوده‌ایم. تعدادی گلایه داشتند که چرا در همه ایستگاه‌ها این طرح اجرا نمی‌شود تا همه بتوانند از آن استفاده کنند.
  
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های فرهنگسرای مترو 88548183 و88523050 تماس گرفته و یا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه هشتم، پلاک ۱۷، طبقه ۲، معاونت آفرینش و اجرای فرهنگسرای مترو مراجعه کنند.
مطالب مرتبط
نظر شما