دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۳۱
کد خبر: ۸۲۰۲۸
|
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
اسماعیل جعفرپور از برنامه‌های تابستانی فرهنگسرای کار خبر داد
فرهنگسرای کار با اجرای نشست‌های کارآفرینی و ویژه‌برنامه «اقتصاد خانواده» مخاطبان تابستانی خود را برای داشتن آینده مناسب شغلی آماده می‌کند.
تابستان خود را با آموزش‌های کارآفرینی سپری کنیدسیداسماعیل جعفرپور، رئیس فرهنگسرای کار در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ضمن ارزیابی مثبت از روند فعالیت‌های آموزشی در این فرهنگسرا درباره برنامه‌های تابستانی گفت: از آنجا که تابستان امسال همزمان با ماه رمضان بود، ویژه‌برنامه‌ای با نام «نغمه‌های آسمانی» با مشارکت فرهنگسرای کار و مسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) واقع در منطقه ۹، از شب نخست رمضان تا شب ولادت کریم اهل بیت(ع) برگزار شد. «نغمه‌های آسمانی» شامل برنامه‌های متعددی از جمله مسابقات مذهبی، سخنرانی‌های موضوعی پیرامون فضیلت‌های رمضان و اخلاق و کرامت روزه‌داری و... می‌شد. سخنرانی‌های مورد نظر پس از اقامه نماز ظهر و عصر اجرا و توزیع افطاری ساده و مراسم جزءخوانی قرآن کریم نیز پس از نماز مغرب برگزار می‌شد.
 
رئیس فرهنگسرای کار افزود: مسابقه «درس‌های ماندگار» نیز در کتابخانه علامه طباطبایی که از واحدهای مجموعه فرهنگسرای کار است، برای عموم مخاطبان برگزار شد. پرسش‌ها و محتوای این مسابقه برگرفته از نهج‌البلاغه بود. مخاطبان علاقه‌مند پرسشنامه‌ها را دریافت و پاسخ‌ها را ارسال کرده‌اند. در مراسمی که روز ۲۴ تیر برگزار می‌شود به ۵ نفر از برگزیدگان جوایزی اهدا خواهد شد.
 
وی با اشاره به وظایف خاص فرهنگسرای کار گفت: این فرهنگسرا، علاوه برفعالیت‌های تعریف‌شده، موظف است که برنامه‌های ویژه‌ای را نیز برای مخاطبان خود آماده کند. یکی از این برنامه‌ها نشست‌های کارآفرینی است که در قالب کارگاه برگزار می‌شود. در این نشست‌ها که عموما با استقبال مناسب مخاطبان مواجه می‌شود، درباره اشتغال و اهمیت تولید صحبت می‌شود. ارائه مشاوره‌های شغلی در راستای توسعه کار و کارآفرینی از دیگر ابعاد این کارگاه‌هاست.
 
جعفرپور در ادامه افزود: «اقتصاد خانواده» از دیگر ویژه‌برنامه‌های فرهنگسرای کار است که با هدف تربیت فرزندان با رویکرد گرایش به کار و کارآفرینی برای داشتن آینده شغلی مناسب برگزار می‌شود. ارتقای روحیه قناعت، مدیریت اقتصاد، مسائل مربوط به خانواده و کارآفرینی از دیگر اهداف این نشست‌هاست. «اقتصاد خانواده» به صورت هفتگی برگزار می‌شود.
 
وی درباره پرمخاطب‌ترین برنامه فرهنگسرای کار گفت: کارگاه‌های آموزشی «شبکه‌های خاکستری» با هدف آشناسازی نوجوانان و جوانان و دیگر اقشار با شبه‌عرفان‌های نوظهور، هر دو هفته یکبار با مشارکت فرهنگسرای کار، امور مساجد منطقه و کلانتری ۱۱۹ مهرآباد جنوبی برگزار می‌شود.
 
وی افزود: در «شبکه‌های خاکستری» شیوه استفاده از رسانه‌های نوظهور، علل گرایش خانواده‌ها به ماهواره، راه‌های نفوذ و ترویج فرهنگ غربی برای مخاطبان توضیح داده می‌شود. برپایی این برنامه در مدارس مختلف موجب می‌شود که سرانه مخاطبان افزایش یابد و افراد بیشتری از آموزش‌های این برنامه بهره‌مند شوند.
 
وی در پایان افزود: فرهنگسرای کار در تابستان سال جاری، با ۹ عنوان برنامه و ۲۳ اجرا در قالب‌های مختلف نشست، کارگاه، مسابقه و دیگر برنامه‌های فرهنگی هنری در خدمت مخاطبان منطقه ۹ شهرداری است.
نظر شما