جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۲
کد خبر: ۸۲۰۷۰
|
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خبر داد؛
محمود صلاحی از راه‌اندازی طرح جامع خانواده پایدار و برگزاری رایگان کلاس‌های فرهنگسازی در این خصوص در فرهنگسراهای تهران خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سی‌‌ودومین برنامه اهالی بهشت با موضوع «ماه رمضان و راه‌های پایداری خوبی‌های ماه خدا» و با حضور «محمود صلاحی» رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روی آنتن شبکه قرآن رفت.
 
محمود صلاحی در این برنامه به شب‌زنده‌داری و استغفار شبانه که یکی از فرصت‌های خوب ماه رمضان است اشاره کرد و گفت: یکی از وجوه ماه رمضان شب‌بیداری و استغفار است که باید همیشه دعا کنیم که در شب‌های دیگر نیز استمرار یابد. یکی از مشکلات زندگی عدم صداقت است که در ماه رمضان این خصیصه زشت تقلیل می‌یابد و یکی از مصداق‌های خوبی‌های ماه رمضان به حساب می‌آید. از دیگر خوبی‌ها در این ماه، قرض‌الحسنه است که در قرآن بسیار به آن یاد و از آن به قرض دادن به خدا تعبیر شده است.
 
وی در ادامه درباره فعالیت‌های فرهنگسراها در ماه مبارک رمضان توضیح داد: در ماه رمضان در مناطق ۲۲گانه و سه مسجد در هر منطقه ویژه‌برنامه برگزار کردیم که در مجموع فعالیت‌هایی در ۶۶ مسجد را شاهد بودیم. همچنین با مشارکت بنیاد مستضعفان در فرهنگسرای فصلی بام تهران، برنامه ویژه‌ای را با حضور سیدجواد هاشمی ترتیب دادیم، به طوری که ۹۵ درصد شرکت‌کنندگان خانواده‌ها بودند که حدود ۵۰درصد آن‌ها مسیر دو کیلومتری را پیاده آمدند.
 
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به راه‌اندازی طرح جامع خانواده پایدار به منظور فرهنگسازی در خصوص افزایش ازدواج و کاهش طلاق، افزود: کلاس‌های رایگان این طرح به زودی در فرهنگسراهای تهران برگزار خواهد شد.
 
وی در پایان سخنانش در خصوص رفع مشکلات بر سر راه ازدواج جوانان، پیشنهاد داد: برای رفع مشکلات مالی ازدواج جوانان، بهتر است سازمان‌ها و ارگان‌ها، شرایط را حداقل برای کارمندان خود تسهیل کنند.
  
ویژه‌برنامه «اهالی بهشت» محصول گروه علوم قرآنی شبکه قرآن سیمااست که با تهیه کنندگی و طراحی رضا صبور و همراهی و مشاوره دکتر رحیم قربانی در طول ماه مبارک رمضان از ساعت 23 الی 1:30  بامداد هر شب به صورت زنده به روی آنتن شبکه قرآن سیما رفت و تکرار آن نیز ساعت 14 روز آینده از همین شبکه پخش شد.

نظر شما