جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۱
کد خبر: ۸۲۴۳۲
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
زهرا اشرفی‌ رئیس فرهنگسرای امید خبر داد:
مرکز تخصصی مشاوره منطقه ۱۳ از اواسط مرداد در خانه‌ فرهنگ مهرآور آغاز به کار کرده و با استقبال خوبی از سوی شهروندان روبه‌رو شده است.
مرکز تخصصی مشاوره در منطقه ۱۳ افتتاح شدزهرا اشرفی‌ مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و رئیس فرهنگسرای امید در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در خصوص افتتاح مرکز تخصصی مشاوره گفت: سطح مراکز مشاوره منطقه پایین‌تر از حد استاندارد بود و جای خالی یک مرکز تخصصی احساس می‌شد. مرکزی که خارج از مشاوره‌های عمومی، مسائل و مشکلات را ویژه‌تر و اختصاصی‌تر بررسی کند. ما وقتی یک مشکل خاص داریم به طور مثال قلبمان درد می‌کند، نزد پزشک عمومی نمی‌رویم و حتما متخصص قلب را انتخاب می‌کنیم. برای مشکلات و مسائل اینچنینی نیز باید به همین صورت برخورد کنیم.
  
وی درخصوص موضوعات مورد بررسی در این مرکز گفت: مشاوره عمومی، حقوقی، ازدواج و روابط زناشویی، کودک و نوجوان، خانواده، مشاوره پیش از ازدواج، خانواده، گفتار درمانی، مشاوره تحصیلی، مشاوره فردی و مشاوره ویژه آقایان و همچنین اجرای تست‌های مختلف روانشناسی از جمله خدماتی است که در این مرکز تخصصی ارائه می‌شود. این خدمات در یک جدول زمان‌بندی مشخص دسته‌بندی شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
 
رئیس فرهنگسرای امید افزود: ما سعی کرده‌ایم تمامی استانداردهای یک مرکز تخصصی را در این مرکز پوشش دهیم. قیمتی که به عنوان ویزیت دریافت می‌شود شاید بیشتر از یک مرکز عمومی باشد ولی حتی کسی که مشاوره عمومی و تلفنی این مرکز را برعهده دارد از متخصصان حوزه روانشناسی است و علاوه بر مدرک کارشناسی ارشد در این حوزه از تجربه فراوانی برخوردار است.

اشرفی افتتاح این مرکز را دغدغه اصلی خود و همکارانش خواند و افزود: تحصیلات من در مقطع لیسانس مددکاری است و بزرگترین دغدغه‌ من و همکارانم برای راه‌اندازی این مرکز یافتن پاسخ درست برای خانواده‌ها بود. خیلی از اختلافات کوچک و سطحی در بنیان یک خانواده اگر پاسخ روشنی دریافت نکنند به یک فاجعه ختم خواهند شد. در نظر بگیرید نوجوانی را که در مرحله انتخاب رشته و استعدادیابی دچار اشتباه می‌شود و همین اشتباه چه تبعاتی برای آینده او خواهد داشت. مرکز تخصصی مشاوره ما تاسیس شده، تا جلو چنین اتفاقاتی را قبل از وقوع بگیرد.
 
مدیر فرهنگی هنری منطقه 13 تاکید کرد: آمارها گواه پیشرفت چشمگیر اختلالات رفتاری، عاطفی، روحی و روانی در جامعه شهری است. استرس که یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دنیای شلوغ و پرسرعت ماست، عده زیادی را به دارو درمانی کشانده، که آخرین مرحله درمان مشکلات روحی است. ما امیدواریم که این مرکز بتواند قدم مثبتی در کم شدن روند رشد این اختلالات داشته باشیم.
  
وی در پایان در خصوص انتخاب خانه فرهنگ مهرآور برای تاسیس این مرکز مشاوره گفت: خانه فرهنگ مهرآور به واسطه موقعیت استراتژیکی که از نظر معماری دارد که بخشی از فضای گل و گیاه منطقه محسوب می‌شود، بهترین محل برای استقرار یک مرکز مشاوره است. مرکزی که محیط آن نیز به مراجعه کننده احساس آرامش دهد.

علاقه‌مندان برای حضور در این مرکز می‌توانند به نشانی سی‌متری نیروی هوایی، تقاطع امامت و نیروی هوایی، بوستان سیمرغ، خانه فرهنگ مهرآور مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 7746882 و 77468881 تماس بگیرند.

شروع به کار مرکز تخصصی مشاوره در قلب منطقه 13
نظر شما