شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۹
کد خبر: ۸۲۷۵۸
|
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳
محفل شعر و ترانه برگزار شد:
بیست و یکمین نشست چهارشنبه های اندیشه با عنوان «محفل شعر و ترانه» و با حضور علاقمندان به سرایش شعر و ترانه در فرهنگسرای اندیشه با حضور سعید بیابانکی و محمود حبیبی کسبی به عنوان کارشناسان ثابت نشست و غلامرضا طریقی؛ شاعر برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ نشست شاعرانه چهارشنبه‌های اندیشه با حضور سعید بیابانکی، محمود حبیبی کسبی، غلامرضا طریقی و جمعی از شعرای کشور در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

سجاد نوروزی رئیس فرهنگسرای اندیشه در ابتدای این مراسم گفت: بعد از گذشت مدت کمی از آغاز این نشست ها جلسات شعر و ترانه تبدیل به یک پاتوق فرهنگی در منطقه شده اند. به طوری که می توان از این جلسات انتظار داشت یک جریان قدرتمند در حوزه شعر و ادبیات ایجاد کنند.

رییس فرهنگسرای اندیشه این موضوع را حاصل پیوند نسل جدید سرایندگان شعر با شعرای قدیمی کشور می داند که با فراهم امدن فضای مناسب در این نشست ها هفته به هفته پررنگ تر هم می شود.

سعید بیابانکی شاعر و کارشناس ثابت محفل شعر و ترانه اندیشه که سابقه اجرای نشست های مشابه این محفل را در کارنامه کاری خود دارد در ادامه گفت: در این نشست ها فرهیختگانی در جایگاه میهمان جلسه حضور می یابند که در فضای شعر امروز چهره های شناخته شده ای محسوب می شوند. آثار ارزشمند این بزرگان و رزومه کاری آنها نکته دیگری است که در انتخاب آنان به عنوان میهمان محفل شعر و ترانه تاثیرگذار است.

محفل شعر و ترانه طبق روال همیشگی اش با یادآوری نکات آموزشی سرایش شعر توسط کارشناسان ثابت جلسه آغاز شد و بعد از گفتگوی میهمان جلسه در مورد موضوع جلسه، نمونه هایی از آثار شاعران برای شرکت کنندگان قرائت شد. 

 بیابانکی همچنین در حاشیه این نشست نیز اظهار امیدواری کرد بعد از گذشت مدتی، بتوان گزیده ای از آثار شعرای حاضر در این جلسات را در کتاب شعری گردآوری کرد.

وی ادامه داد: قصد داریم در آینده نزدیک بخش رونمایی از کتاب های موفق شعر را به قسمتی از این نشست اضافه کنیم. با این اوصاف، نویسندگان این کتاب ها هم به جمع میهمانان محفل شعر و ترانه اندیشه می پیوندند.

محفل شعر و ترانه اندیشه، به صورت هفتگی در فرهنگسرای اندیشه برگزار می شود. زمان برگزاری این جلسات چهارشنبه های هر هفته بین ساعات 17 تا 19 است.
نظر شما