شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۲۱
کد خبر: ۸۲۷۹۰
|
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
«آسمان آبی، زمین پاک» برنامه‌ای ترکیبی است که از ۵ شهریور تا ۱۵ شهریور از ساعت ۱۹ تا ۲۱ به مدت ۱۰ شب به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۲۱ در بوستان نرگس تهرانسر اجرا می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در شب‌های برگزاری این برنامه که با مشارکت شهرداری منطقه ۲۱ و با هدف ارتقای فرهنگ زیست شهری برگزار می‌شود، مخاطبان به ویژه کودکان و نوجوانان شاهد برنامه‌های فرهنگی هنری متنوعی در سه بخش پردیس نمایشگاهی، پردیس صحنه‌ای، پردیس ورزش و بازی‌های سنتی خواهند بود. 
  
در شب هشتم برنامه و در بخش پردیس صحنه‌ای که در تاریخ ۱۳ شهریور ماه برگزار شدد، حجت الاسلام سید محمد رضوانی در خصوص محیط زیست و مسائل زیست شهری توضیحاتی ارائه داد و به ذکر چندین روایت و حدیث در این مورد پرداخت. ایشان از قول امام صادق(ع) به این نکته اشاره کرد که: زندگی جز با سه چیز خوش نمی‌‏شود، هوای پاک، آب فراوان گوارا و زمین نرم و سست.
 
وی همچنین به این گفته رسول خدا (ص) اشاره کرد که فرمودند: نخل را نسوزانید و آن را در آب غرق نکنید. درخت بارور را قطع نکنید و زراعت را به آتش نکشید؛ زیرا شما نمی‌‏دانید، شاید در آینده به آن نیازمند شوید.
کار‌شناس مذهبی برنامه در ادامه به مبحث مهم اخلاق در خانواده اشاره کرد و گفت: قانون زندگی هم مثل قوانین راهنمایی و رانندگی خط سفید دارد، گاهی این خطوط در زندگی، ممتد است، که عدول از آن‌ها ممنوع است و در جایی که این خطوط منقطع می‌شود افراد خانواده با حفظ کامل قانون از آن‌ها عبور کرده که البته این مسئله در زمانی است که به عنوان مثال برای تحکیم خانواده نیاز به گذشت و چشم پوشی از خطای دیگران است. 
 
علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این برنامه در تاریخ‌های ذکرشده به نشانی تهرانسر، بلوار اصلی، نبش میدان کمال الملک، بوستان نرگس مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۵۶۰۸۳۷ تماس بگیرند.
برچسب ها: منطقه ۲۱
نظر شما