شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۱۹
کد خبر: ۸۲۸۱۵
|
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
دومین نشست محفل شعر و ترانه عطار نیشابوری، چهاردهم شهریورماه در سالن آمفی تا‌تر فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار شد.
آشنایی شاعران جوان با سبک نوظهور پریسکهبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دومین نشست محفل شعر و ترانه عطار نیشابوری با حضور «علیرضا بهرهی» شاعر معاصر پریسکه سرا برگزار شد.
 
در این جلسه مباحثی درخصوص چگونگی نقد کردن و تفاوت‌ها و تشابهات منتقد و شاعر مطرح شد. 
 
علی رضا بهرهی، بنیانگذار شعر پریسکه در خصوص این قالب شعری گفت: پریسکه یک قالب جدید شعر ایرانی است که توانستیم با همکاری و مساعدت جمعی از صاحب‌نظران شعر و ادب و استادان رشته ادبیات فارسی دانشگاه‌های کشور آن را به ثبت برسانیم و امروز این قالب شعری در بین شاعران، به خصوص شاعران جوان گسترش یافته است. 
  
وی  ایجاد این قالب شعری را پراکندگی در حوزه شعر کوتاه در چند سال اخیر دانست و افزود: در این سال‌ها، هر کس به فراخور ذوق خود نام‌های مختلفی مانند هایکو، هایکوواره، طرح و کوتاه را بر اشعار کوتاه فارسی می‌گذاشت که هیچ‌کدام تمام کننده و کامل نبوده و در محتوا و فرم نیز تفاوت چندانی نداشتند. 
 
رضوان ابوترابی، اصغر علی کرمی، محمد هاشم‌پور، شهرام درویش، مسعود طالبی، فرزانه مولایی و سمیه خرسندی از دیگران حاضران در این نشست بودند و تعدادی از آنها شعرهای خود را قرائت کرده و حاضران جلسه در مورد چند اشعار خوانده شده و اصول اولیه زبان ترانه صحبت و تبادل نظر کردند. 
  
سلسله جلسات «شعرخوانی عطار نیشابوری» با هدف آشنایی هرچه بیشتر جوانان با مبانی صحیح و اصولی خوانش و نقد شعر، در فرهنگسرای عطار نیشابوری آغاز به کار کرده و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این جلسات، روزهای شنبه هر هفته ساعت ۱۷ به نشانی میدان بریانک، خیابان دعوتی، خیابان امیرقلی، فرهنگسرای عطار نیشابوری مراجعه کنند.
برچسب ها: فرهنگسرای عطار
نظر شما