جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۵۳
کد خبر: ۸۲۸۲۸
|
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
گلشیری گفت: خوب است که جشنواره مجازی کتابخوانی مخاطب را به دو یا چند کتاب، محدود نمی‌کند چراکه این کار بیشتر تبلیغ برای‌‌ همان کتاب‌هاست.
جشنواره مجازی کتابخوانی، مخاطب را به چند کتاب محدود نکرده استبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ سیامک گلشیری، یکی از نقاط قوت چهارمین جشنواره مجازی کتابخوانی را طیف گسترده مخاطبان آن دانست و گفت: برگزارکنندگان، هیچ محدودیتی برای شرکت در این جشنواره درنظر نگرفته و کودک و نوجوان، پیر و جوان می‌توانند در این جشنواره شرکت‌کنند. به عبارتی همه فارسی زبان‌ها در هر گوشه جهان می‌توانند مخاطب این مسابقه کتابخوانی باشند. 

داور بخش نوجوان چهارمین جشنواره مجازی کتابخوانی، یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این جشنواره را تشویق مخاطبان و شرکت‌کنندگان به خلاصه‌نویسی دانست و افزود: تلخیص یکی از موضوعات جدی در بسیاری از کشورهای دنیاست. خوب است که در این جشنواره بخشی به خلاصه‌نویسی اختصاص پیدا کرده. مخاطبان، کتاب‌ها را می‌خوانند و کوتاه می‌کنند و بهترین خلاصه‌ها، که کلیت داستان را به سادگی منتقل کنند، بیشترین امتیاز داده می‌شود. این کار هم مخاطب را به خواندن کتاب تشویق می‌کند هم خود تلخیص، می‌تواند مقدمه‌ای برای نوشتن رمان و داستان باشد. 

گلشیری افزود: خوب است که برگزارکنندگان مسابقات کتابخوانی، مخاطب خود را به انتخاب دو یا چند کتاب، محدود نکنند چراکه این کار بیشتر تبلیغ برای‌‌ همان چند عنوان کتاب است نه تشویق به کتابخوانی و چه خوب که چهارمین جشنواره مجازی کتابخوانی، دست شرکت‌کنندگان را در گزینش کتاب باز گذاشته است. 

نویسنده پنج‌گانه «خون‌آشام» معتقد است: برگزارکنندگان جشنواره مجازی کتابخوانی می‌توانند با سایت‌های چون «فیدیبو» و «تاقچه» که به تولید و توزیع کتاب الکترونیک می‌پردازند، قرارداد ببندند و امکان خرید آنلاین کتاب را برای مخاطبان خود فراهم آورند چون این کتاب‌ها هم چند برابر ارزان‌تر از کتاب کاغذی است هم دنیای امروز به سمت فضاهای مجازی گرایش پیدا کرده و ما نمی‌توانیم چشم خود را براین واقعیت ببندیم. 

نویسنده «بردیا و ملکه سرزمین عاج» در پاسخ به این‌که بعضی مطرح می‌کنند جایزه‌ای که برای جشنواره مجازی کتابخوانی در نظر گرفته شده، مبلغ اندکی است گفت: من هم با این نظر تا اندازه‌ای موافقم اما هدف اصلی از برگزاری این جشنواره، ترویج کتابخوانی است و برگزارکنندگان ترجیح می‌دهند تا جایزه به تعداد بیشتری از افراد تعلق بگیرد. 

چهارمین جشنواره مجازی کتابخوانی از ۲۰ تیر تا ۳۰ شهریور به صورت اینترنتی و به همت فرهنگسرای عطار برگزار می‌شود.
نظر شما