جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۵
کد خبر: ۸۲۸۶۱
|
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
محمود صلاحی در بازدید از مراکز فرهنگی هنری منطقه ۷ مطرح کرد:
رئیس سازمان فرهنگی هنری با اشاره به تاثیر یک عنصر فرهنگی بر پیرامونش گفت: مسجد مرکز تربیت ناب‌ترین انسان‌های تاریخ است و به همین دلیل هماره بر ارتباط مسجد و فرهنگسرا تاکید می‌کنیم.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به همراه معاونان و مدیران کل سازمان در نهمین بازدید دوره‌‌ای از مراکز فرهنگی هنری پایتخت از فرهنگسراهای اندیشه، خانه فرهنگ نیایش و خانه قرآن در منطقه ۷ بازدید کرد.
 
محمود صلاحی در نشست پایانی این بازدید در میان کارکنان و مدیران منطقه ۷ با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه‌های روز ۱۷ شهریور گفت: فراموش نکنیم که هر چه داریم به یمن رشادت شهیدان است؛ یاد و خاطره شهیدان مظلوم این روز را گرامی‌ می‌داریم، شهیدانی که با هدایت امام خمینی(ره) در مقابل رژیم طاغوتی شاه ایستادند و به همین منظور امروز برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در میدان شهدا برگزار می‌شود.
 
 وی افزود: در دوران شاهان مختلف این سرزمین قسمتی از ایران جدا شد اما در دوران ۸ سال دفاع مقدس رزمندگان طوری جنگیدند که هیچ‌گاه از یادها نخواهد رفت و ما مدیون دلاوری‌های آن‌ها هستیم و همیشه تاریخ امام(ره) و شهیدان را نباید از یاد ببریم و باید با کارهای فرهنگی و هنری یاد آن‌ها را گرامی داریم.
 
رایزنی برای افزایش مراکز فرهنگی هنری منطقه ۷
صلاحی فضا و مدیریت فرهنگسرای اندیشه و مجموعه این منطقه را مناسب و خوب ارزیابی کرد و افزود: نقطه ضعف منطقه ۷ کمبود فضاهای فرهنگی است. در این منطقه با وجود جمعیت زیاد و محله‌های قدیمی تنها سه مرکز فعالیت‌ می‌کند که باید با همکاری و هماهنگی شهرداری منطقه حداقل به ۱۰ مرکز فرهنگی هنری افزایش یابد.
 
رئیس سازمان فرهنگی هنری مهم‌ترین خصلت بشر را تربیت دانست و گفت: هیچ چیز بهتر از تربیت در زندگی نیست و منابع تربیت فرهنگ است؛ سرچشمه رفتار، کنش، واکنش و هر تیپولوژی در دنیا فرهنگ است. وجود یک عنصر فرهنگی می‌تواند روی یک محله و مردم آن تاثیر بگذارد و به همین دلیل بر ارتباط مسجد و فرهنگسرا تاکید داریم چراکه مسجد مرکز تربیت ناب‌ترین انسان‌های تاریخ است.
 
رئیس سازمان فرهنگی هنری با اشاره به نقش فرهنگ اصیل در تربیت افزود: اصالت فرهنگ ما اسلامی ایرانی است؛ بخش بیشتر فرهنگ ایرانی را نیز اسلام تایید کرده است و امروز باید با استفاده از فرهنگ غنی که داریم با کمک از قرآن نسل جوان را تربیت کنیم.
 
رئیس سازمان فرهنگی هنری در ادامه بر ارزان و در دسترس بودن آموزش‌ها و خدمات فرهنگی و هنری تاکید کرد و افزود: باید ارتباط ویژه‌ای با مخاطبان داشته باشیم و به شکل مرتب و به بهانه‌های مختلف با آن‌ها در تماس باشیم همچنین آموزش قرآن باید در همه مراکز رایگان باشد و علاوه بر‌ آن مربیان و علاقه‌مندان در این زمینه تشویق شوند.

مطالب مرتبط
نظر شما