يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۲:۵۴
کد خبر: ۸۲۹۷۱
|
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
در پیام رئیس سازمان فرهنگی هنری به جشنواره تئاتر شهر عنوان شد
محمود صلاحی رئیس هیئت مدیره و رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در پیامی به چهارمین جشنواه تئاتر شهر، هنر نمایش را وسیله‌­ای مطمئن برای آموزش، تحکیم، تثبیت و رشد مبانی اخلاقی، اجتماعی و شهروندی­ دانست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در آستانه آغاز به کار چهارمین جشنواره تئاتر شهر محمود صلاحی رئیس سازمان فرهنگی هنری پیامی برای این جشنواره صادر کرد. متن پیام محمود صلاحی به این شرح است:
 
هنر تجلی روح بشر و اسباب تعالی انسان به عنوان اشرف مخلوقات است. جوامع انسانی برای پایندگی و حفظ ارزش‌­های اصیل خود به هنر نیازمند و برای اعتلای فرهنگ و توسعه اجتماعی به آن وابسته خواهند بود. تئاتر به عنوان یک هنر با اصالت، رابطه ژرفی با جامعه دارد. به عبارتی تئاتر در جامعه زندگی می‌کند، به پویایی می‌رسد و به شاخص کنش­‌های رفتاری و فلسفه زندگی آدم­‌هایش تبدیل می‌شود. هنر نمایش وسیله‌­ای مطمئن برای آموزش، تحکیم، تثبیت و رشد مبانی اخلاقی، اجتماعی و شهروندی­ است که در تعامل با هنجارها و ساختارهای جمعی و با کارکردی عمیق بر مناسبات زندگی بشری سایه می‌اندازد.
 
«چهارمین جشنواره تئاتر شهر» فرصتی است که جوانان هنرمند به عنوان آینده‌سازان­ میهن اسلامی هنر تئاتر را با خلاقیت همراه ساخته و با توجه به مضامین والا آن را به تجلی مفاهیم  جهان‌-شمول و هستی‌بخش تبدیل کنند. در شرایط هجمه فرهنگی به نظام جمهوری اسلامی ایران، هنر تئاتر می‌تواند همچون چراغی روشن بیانگر حقیقتی باشد که در جهت تعالی ارزش‌­ها و توانمندی­ مردمان این سرزمین حرکت کند.

اینجانب برگزاری «چهارمین جشنواره تئاتر شهر» که به همت معاونت هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود را ارج نهاده و امیدوارم که این تلاش‌ها با استعانت از پروردگار متعال و با اتکا بر سرمایه نظام پربرکت و انقلابی به فردایی بهتر و شایسته­‌تر برای هنر میهن اسلامی عزیزمان بدل شود.
 
برای همه هنرمندان عزیز کشورمان آرزوی سلامتی و سعادت و توفیق روز افزون دارم.
  
محمود صلاحی
رئیس هیات مدیره و رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران

چهارمین جشنواره تئا‌تر شهر از ۲۶ شهریور تا ۲ مهرماه در شهر تهران برگزار می‌شود.
مطالب مرتبط
نظر شما