شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۹
کد خبر: ۸۳۰۷۹
|
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱
در گفت‌وگو با رئیس خانه فرهنگ دردار مطرح شد:
برگزاری جلسات مثنوی‌خوانی با عنوان «حکایت نی» در خانه فرهنگ دردار با استقبال مخاطبان مواجه شده است.
تشکیل جلسات مثنوی موجب افزایش آگاهی استزهره احمدی در گفت‌وگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، درباره اجرای سلسله جلسات برنامه مثنوی‌خوانی در خانه فرهنگ دردار با عنوان «حکایت نی» گفت: یکی از اولویت‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تکریم و پاسداشت گویش‌ها، آداب و روسم و سنت‌های ایرانی است. بر این اساس خانه فرهنگ دردار و کتابخانه دردار تصمیم به اجرای جلسات مثنوی‌خوانی گرفته است. 
 
رئیس خانه فرهنگ دردار افزود: مثنوی درس زندگی و خود‌شناسی و اخلاق و آگاهی است، و مردم ما نیز در این روزگار، بیش از هر زمان دیگری به این نکات نیاز دارند. هدف ما از برگزاری این دوره، آموزش مفاهیم مثنوی و آشنایی مخاطبان با شعر و ادب فارسی است. خواندن مثنوی و حکایت‌ها و تمثیلات مثنوی می‌تواند موجب ارتقای دانش و آگاهی مخاطبان شود و در زندگی عادی آنان تاثیرات مثبت بگذارد.
 
وی درباره برگزاری نخستین جلسه مثنوی‌خوانی و میزان استقبال مخاطبان گفت: دکتر داکانی در نخستین جلسه مثنوی‌خوانی ابتدا درباره اهمیت این کتاب سخن گفت و بعد چند حکایت از مثنوی را برای حاضران در جلسه بیان کرد. با توجه به موقعیت موقعیت مکانی کتابخانه و خانه فرهنگ دردار، از نخستین جلسه این برنامه استقبال خوبی انجام شده بود.
  
وی در پایان افزود: یکی از فعالیت‌های جنبی کتابخانه دردار، تشکیل کانون «کتابخوانان حکمت‌اندوز» است که معمولا در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و کتابخوانی از حضور آنان استفاده می‌کنیم. بهره‌گیری از نظرات اعضای کانون موجب می‌شود که ما نیازسنجی مناسب‌تری از مخاطبان داشته باشیم.
 
خانه فرهنگ دردار در خیابان ۱۷ شهریور، خیابان شهید دولو، کوچه شهید سرخوش، کوچه اعتماد واقع شده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه برگزاری جلسات مثنوی در خانه فرهنگ دردار با شماره تلفن ۳۳۱۳۸۰۸۹ تماس بگیرند.
نظر شما