جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۰
کد خبر: ۸۳۱۷۰
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
چهارمین شب برنامه «ضیافت ستارگان» روز جمعه در مسجد قمر بنی هاشم برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ در چهارمین شب برنامه «ضیافت ستارگان» پدر و مادر شهیدان علی اصغر و علی اکبر صادقی (فرمانده تیپ یک ثار الله) مورد تکریم اهالی، همرزمان و مسئولان منطقه ۱۰ قرار گرفتند. 
  
این مراسم بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا با سخنرانی حجت السلام حاج آقا فتحی شروع شد که در آن اشاره به ماجرای گشوده شدن چشم‌های شهید حاج علی اکبر صادقی در لحظه تدفین به درخواست مادر اشاره داشت و گفت: «بنا بر وعده خداوند اگر محبت خداوند در دل کسی باشد و از تمام لذت‌های دنیوی چشم پوشی کند به اذن خداوند چشم‌هایش باز می‌شود و شهیدان در برابر خداوند چنین مقامی را دارند.» 
  
همچنین حجت السلام فتحی به موضوع مخفی بودن مسئولیت فرماندهی تیپ یک ثارالله این شهید بزرگوار تا زمان شهادتش در میان خانواده و آشنایان را از تواضع وویژگی‌های ستودنی رفتاری «حاج علی اکبر صادقی» عنوان کرد. 
 
آیین تکریم شهیدان علی اصغر و علی اکبر صادقی برگزار شد

در ادامه مراسم برادر و همرزم این شهیدان با ذکر خاطره از برادرانش در دو کوهه تعریف کرد: «ما سه بردار در دو کوهه برای اجرای عملیات جمع بودیم. یک روز صبح در گردان در کنار همرزمان نشسته بودیم که حاج اکبر وارد شد و من به رسم برادری خیلی گرم با برادر سلام علیک کردم. اما او با سردی و بی‌تفاوت و معمولی برخورد کرد. کمی از این رفتار برادرم مقابل جمع جا خوردم. شب برای استراحت دور هم جمع شدیم به حاج اکبر اعتراض کردم که جلوی جمع برخورد عادی و سردی داشتی. او در پاسخ گفت «صبح وقت کار بود و بیت المال نمی‌توانستم برای تو وقت بگذارم اما وقت حالا برای خودم است و می‌توانم راحت برای خودم و خانواده وقت بگذارم».
  
آیین تکریم شهیدان علی اصغر و علی اکبر صادقی برگزار شد

شهید علی اکبر صادقی سال ۴۱ در پاریز از توابع استان سیرجان به دنیا آمد و تحصیلاتش را در مقطع دیپلم به پایان رساند و راهی جبهه‌های جنگ برای دفاع از ناموس کشورش شد. او در سال‌های جنگ پیک لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص)، فرمانده حوزه ۲۵۱ منطقه ۱۷ که آن زمان حوزه ۱۵ شهری محسوب می‌شد و فرمانده تیپ یک ثارالله بود که در سال ۶۷ پنج ما بعد از شهادت برادر کوچک‌ترش علی اصغر در عملیات والفجر ۴ منطقه مریوان به شهادت رسید به دیدار او شتافت. هچنین علی اکبر اصغر صادقی در سال ۴۹ متولد شد و سال ۶۶ در عملیات بیت المقدس، شمال سلمانیه عراق به شهادت رسید.
نظر شما