شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۳۶
کد خبر: ۸۳۱۹۹
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸
در مراسم «ضیافت ستارگان» شهید حسن گنجی بیان شد:
مراسم «ضیافت ستارگان» تجلیل از شهید حسن گنجی روز ۲ مهرماه برگزارشد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در سومین روز از هفته دفاع مقدس مراسم تجلیل از مقام شهید حسن گنجی و تکریم خانواده‌های معظم شهدا در حسینیه شهید گنجی برگزار شد. 
 
در ابتدای این مراسم حجت الاسلام دکتر غلامعلی شجاعی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت و مفسر قرآن و نهج البلاغه، عنوان کرد: همزمانی مراسم تکریم شهیدان با عید سعید قربان را باید به فال نیک گرفت. حضرت ابراهیم (ع) از عزیز‌ترین فرزندش در راه خداوند دریغ نکرد و شهیدان ما در هشت سال دفاع مقدس جانشان را در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم امام راحل (ره) و کشور اسلامی ایران کردند. 
 
وی با اشاره به پیروز شدن حضرت ابراهیم (ع) در انواع امتحانات الهی، تصریح کرد: ۶۹ بار در قرآن به ابراهیم (ع) اشاره شده است و موضوع قربانی کردن اسماعیل در این کتاب به طور مفصل آمده است. چرا که دینداری جای تعارف نیست.‌ گاه باید زخم زبان تحمل کرد و‌ گاه باید از عزیز‌ترین سرمایه که جان شیرین است، گذشت. 
 
حجت الاسلام شجاعی در ادامه اضافه کرد: شهیدان مایه افتخار ما هستند. آن‌ها با جانشان از دین دفاع کردند. ما هرچه داریم از این بزرگمردان بی‌نام و نشان است. این شهیدان رهروان بی‌نام و نشان ابراهیم‌اند. 
 
این مفسر قرآن و نهج البلاغه با اشاره به نقش والای مادران شهید در ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت، تاکید کرد: مادران شهدا در طول سالیان متمادی، رفتاری هاجرگونه داشتند و در مقابل قربانی شدن فرزندانشان صبر و سکوت پیشه کردند. 
 
آن‌ها در برابر به شهادت رسیدن پاره‌های تنشان استقامت ورزیدند و با جانبازان جنگ تحمیلی که در حقیقت شهیدان زنده به حساب می‌آیند همراه و همدم شدند. 
در ادامه این نشست سرهنگ پاسدار اسدالله بادفر ضمن تسلیت به مناسبت کشتار غم انگیز برادران زوار در سرزمین منا براثر غفلت و بی‌تدبیری آل سعود؛ گفت: ما امروز از این واقعه غمگین و متاثر هستیم و تنها می‌توانیم این غم را با شهدا درمیان بگذاریم. چرا که شهیدان را شهیدان می‌شناسند. 
 
این راوی جنگ ادامه داد: ما باید خدا را شکر کنیم که در کشوری ولایت مدار هستیم و از امنیت بالایی برخورداریم. انقلاب راحت به دست نیامده که راحت از دست ما برود. فداکاری‌های بسیاری شده تا ما امروز زنده و در امنیت باشیم قدر این امنیت را با پیروی از تدابیر مقام معظم رهبری و ولایت مداری بدانیم. 
 
وی با اشاره به مقام شامخ شهیدان در دنیا و آخرت، عنوان کرد: کاری کنیم که در فردای قیامت شرمنده خون پاک شهیدان نباشیم. در قیامت شهیدان از ما می‌پرسند که ما خالصا لوجه الله به میدان حق علیه باطل شتافتیم، اما شما پس از ما با انقلاب و کشور چه کردید؟ 
 
همچنین در این مراسم حاج محمد کریمی مدیحه سرایی پرداخت. 
سپس با حضور حجت اسلام دکتر غلامعلی شجاعی، حجت اسلام حسین‌پور معاون فرهنگی بنیاد شهید منطقه ۴ و حسین گل افروز از نرگس گنجی دختر و نوه شهید حسن گنجی با هدایایی نفیس تقدیر به عمل آمد. 

به‌علاوه حاج ابوالقاسم گنجی از حاضران در مجلس تشکر کرد و با مولودی خوانی در ذکر حضرت علی ابن ابی طالب (ع (مجلس را به پایان رساند. مراسم «ضیافت ستارگان» با موضوع تجلیل از شهید حسن گنجی، به همت فرهنگسرای گلستان و خانه قرآن منطقه ۸ در روز ۲ مهرماه برگزارشد.
نظر شما