شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۱۷
کد خبر: ۸۳۲۸۵
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
مراسم تجلیل از شهدا با عنوان «ضیافت ستارگان» در هفته گرامیداشت یاد و خاطره دلاور مردان غیور هشت سال دفاع مقدس در منطقه ۲۱ با حضور خانواده شهید محمد ارومی برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ مراسم تجلیل از شهیذ «محمد ارومی» توسط خانه فرهنگ نوردانش در محل مسجد النبی (ص) شهرک آزادی با حضور خانواده این شهید بزرگوار برگزار شد.

حجت الاسلام گرامیان در ابتدای این مراسم با اشاره به وقایع رخ داده در منا و سایر مصیبتهایی که بر شیعیان وارد می‌شود، ضمن تسلیت به بازماندگان این عزیزان، این مصیبت‌ها را مضمون حدیثی از امام محمد باقر (ع) در خصوص فشارهای که بر شیعیان در دوران غیبت امام زمان (عج) وارد می‌شود دانست. 

سرهنگ پاسدار حیدری روشن از اعضاء بنیاد حفظ و آثار ارزشهای دفاع مقدس سخنران دیگر این مراسم بود. وی ضمن تجلیل از مقام این شهید بزرگوار به دلاور مردی‌های شیرمردان دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در مسیر خرمشهر به شلمچه دهی وجود دارد که در دوران دفاع مقدس شخصی بنام نورانی با یک تانک چیفتن و دو دستگاه توپ ۱۰۶ حدود یک روز جلوی لشگری از تانک‌های عراقی را گرفت که سبب عقب نشینی ۵ کیلومتری آن‌ها تا نهر عرایض در نزدیکی شلمچه شد.
 
وی در ادامه ضمن تجلیل از ایثار و جانقشانی‌های رزمندگان دفاع مقدس اظهار داشت: همین فداکاری‌ها باعث شد که جنگ ۸ ساله ایران و عراق با وجود حمایت مالی و غیر مالی اکثر کشورهای جهان از طرف مقابل ما تنها جنگی در دوران معاصر باشد که حتی یک وجب از خاک ایران از آن جدا نشد.
 
در ادامه برنامه اصغر صمد‌پور روایتگر صحنه‌های دفاع مقدس به روایت صحنه‌ها و خاطرات دوران دفاع مقدس پرداخت که ضمن زنده کردن آن دوران، مخاطبان این برنامه را تحت تاثیر قرار داد.

تجلیل از خانواده شهید محمد ارومی با حضور حجت الاسلام گرامیان امام جماعت مسجد النبی، عادلی معاون پشتیبانی و مالی منطقه ۲۱، سرگرد قاسم آبادی فرمانده کلانتری ۱۵۰ تهرانسر، حسن ابراهیمی مدیر خانه فرهنگ نور دانش و سرهنگ حیدری روشن یکی از اعضای بنیاد حفظ و آثار دفاع مقدس صورت پذیرفت.

در پایان این مراسم از سازه اسوه عاشقی که در جلوی مسجد النبی(ص) شهرک آزادی با محتوای زندگی شهید محمد ارومی قرار داده شده بود رونمایی شد.
نظر شما