جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۷
کد خبر: ۸۳۳۴۶
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
همزمان با بازگشایی موزه عکسخانه شهر:
عصر جمعه دهم مهر ماه آیین بازگشایی موزه عکسخانه شهر همراه با گشایش نمایشگاه پرتره‌های فخرالدین فخرالدینی از ۲۸ هنرمند و رونمایی از تمبر یادبود او، با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، عصر دیروز همزمان با بازگشایی موزه عکسخانه شهر و عید سعید غدیر خم، نمایشگاهی از پرتره‌های ۲۸ هنرمند اثر «فخرالدین فخرالدینی» که شامل ۲۸ قطعه عکس سیاه و سفید ۵۰ در ۷۰ از چهره‌های هنرمندان در رشته‌های هنری مختلف است، به نمایش درآمد. 

آیین گشایش این نمایشگاه با حضور جمعی از مسئولان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از جمله امیر عبدالحسینی معاون هنری، و اسماعیل فلاح‌خیر مدیر هنرهای تجسمی این سازمان، فرزاد هوشیار رئیس سازمان رفاه شهرداری تهران و هنرمندان برجسته کشور از جمله اکبر عالمی، محمد سریر، ابراهیم حقیقی، یدالله کابلی خوانساری، خسرو سینایی، حسین محجوبی، قباد شیوا، لوریس چکناواریان و علی اکبر صادقی که پرتره‌هایشان در نمایشگاه به نمایش درآمده و هنرمندان دیگری از جمله محمد مهدی رحیمیان، رسول اولیازاده، ابراهیم سیسان، یارتا یاران، افشین بختیار، گیزلا سینایی، فرح اصولی، اکبر زنجان‌پور، سیمون آیوازیان، ناصرالدین حسن‌زاده،  محمدگل جامجو، محسن راستانی، محمد خادمیان، توحید احدی و... برگزار شد.

در این مراسم تمبر یادبودی از فخرالدینی رونمایی شد.

نمایشگاهی از پرتره های هنرمندان به نمایش درآمد

فخرالدینی در این مراسم در سخنان کوتاهی ضمن تشکر از برگزارکنندگان این نمایشگاه گفت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی برای جوانان و برای آنان که به عکاسی علاقه دارند، یکی از کارهای بسیار ارزنده و مفید است. 

وی ادامه داد: من در حدود ۶۵ سال است که عکاسی می‌کنم. عکاسی را از آنالوگ شروع کردم. البته باز هم با آنالوگ ادامه داده‌ام. ولی در حال حاضر دیجیتال عالم‌گیر شده است. به جوانان توصیه می‌کنم که ابتدا عکاسی آنالوگ را که از پایه‌های عکاسی است، یاد بگیرند تا در ‌‌نهایت دیجیتالیست فوق العاده‌ای شوند. 

این هنرمند عکاس در پایان گفت: امیدوارم از این دست نمایشگاه‌ها مرتب برپاشود تا دیگران بتوانند استفاده‌های مفیدی از آن ببرند.

در ادامه نیز امیر عبدالحسینی ضمن اهدای سپاس‌نامه به فخرالدین فخرالدینی از حضور و فعالیت وی طی سالیان گذشته تشکر کرد.

فخرالدین فخرالدینی با پنجاه و پنج سال سابقه حرفه‌ای از عکاسان قدیمی و مشهور چهره‌نگاری ایران است. او در سال ۱۳۱۱ در آذربایجان به دنیا آمده است. پدرش شاعر و عکاس بود. فخرالدینی از کودکی به نقاشی پرداخت و هنوز هم نقاشی می‌‌کند. عکاسی را نیز نزد پدر شروع کرده است. مطالعه و آشنایی با عکاسان مشهور جهان عامل گرایش و تمایل او به عکاسی پرتره شد و سپس برای تکمیل آموخته‌هایش در عکاسی دوره‌هایی را در آمریکا و اروپا گذراند. 

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۴ مهر از ساعت ۹ تا ۱۸ به نشانی میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، نبش میدان بهار شیراز، موزه عکسخانه شهر مراجعه کنند.
مطالب مرتبط
نظر شما