جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۵:۳۵
کد خبر: ۸۳۳۵۲
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
مهدی مرادی، نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان:
مهدی مرادی نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان معتقد است هر برنامه و مسابقه‌ای از جمله جشنواره مجازی کتابخوانی بر رشد و گسترش فرهنگ مطالعه، هرچند اندک تاثیر می‌گذارد.
جشنواره مجازی کتابخوانی موجب گسترش فرهنگ مطالعه می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ مهدی مرادی، نویسنده کتاب‌های کودک و نوجوان با اشاره به اینکه هر اقدامی که کودک و نوجوان را به کتاب خواندن تشویق کند، اتفاق خوشایندی است گفت: بی‌شک این اتفاق‌ها بر روند کتاب‌خوانی ولو اندک تاثیرگذارند.
 
نویسنده «آوازهای سیب زمینی» با اشاره به این‌که مجازی بودن این جشنواره تا چه اندازه بر تعداد مخاطبان آن تاثیر می‌گذارد گفت: مجازی بودن این جشنواره، هیچ اشکالی ندارد. مگر خیلی چیزهای ما مجازی نشده است؟ ما باید مواظب باشیم و حکم کلی صادر نکنیم و به این بهانه از انجام پاره‌ای کار‌ها طفره نرویم زیرا ما هنوز خیلی چیز‌ها را نمی‌دانیم و در مرحله آزمون و خطا هستیم. 

به گفته مرادی، کتاب‌ها چه مجازی، چه غیر مجازی ارزشمند هستند و مورد توجه کتابخوان‌ها قرار می‌گیرند. گرچه با ذائقه بعضی، کتاب غیرمجازی جور در می‌آید و با سلیقه برخی دیگر، کتاب مجازی. پس بهتر است به سلیقه‌های مختلف احترام گذاشته شود. 

این نویسنده کودک و نوجوان در پاسخ به این‌که با توجه به مجازی بودن جشنواره بهتر نبود از کتاب‌های الکترونیک استفاده شود گفت: به نظرم نباید فقط کتاب‌های الکترونیک معرفی شوند. ممکن است کتابی مهم و تاثیرگذار باشد اما هنوز نسخه الکترونیک آن فراهم نشده باشد.
 
مرادی به ضرورت وجود کتاب‌های کاغذی اشاره و بیان کرد: من کسانی را می‌شناسم که به صورت حرفه‌ای، کتاب الکترونیک می‌خوانند و از اینکه جسمیت کتاب از بین رفته خرسند و راضی‌اند. اما همین دوستان‌گاه کیندر، تبلت و گوشی را یک سو نهاده و به محض شنیدن انتشار خیر کتابی کاغذی به کتاب‌فروشی می‌روند و آن کتاب را تهیه می‌کنند.
 
مهدی مرادی نویسنده و شاعر آثار کودک و نوجوان و شاعر شعر بزرگسال متولد یکم اسفند ۱۳۵۶ در اهواز است. او در بسیاری از جشنواره‌های ملی و استانی به عنوان داور حضور داشته و توانسته‌ است جوایز معتبری را نیز در حوزه شعر کودک و نوجوان به ارمغان بیاورد. 
از وی تاکنون چند مجموعه با نام‌های «کلاغ سه‌شنبه»، «بعضی از ما»، «ساعت بدون تیک تاک» و «پوست دیگر نمی‌تواند مخفی‌ام کند» منتشر شده است.
نظر شما