جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۰۰
کد خبر: ۸۳۳۶۳
|
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷
در حاشیه نمایشگاه پرتره‌هایی از مفاخر هنری؛
فخرالدین فخرالدینی با اشاره به تفاوت‌های عکاسی آنالوگ و دیجیتال از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی برای آشنایی بیشتر جوانان، ابراز خرسندی کرد.
فخرالدین فخرالدینی پیشگام عکاسی پرتره در گفتگو با رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، درباره نمایشگاهی که از پرتره‌های مفاخر هنری در موزه عکسخانه شهر به نمایش درآمده، گفت: تعدادی از عکس‌ها خیلی قدیمی و مربوط به شصت هفتاد سال پیش و تعدادی دیگر مربوط به همین یکی دوسال گذشته است. 

وی درباره نحوه عکاسی از این شخصیت‌های هنری بیان کرد: من قبل از اینکه عکاسی را شروع کنم، تلاش می‌کنم تا شناختی نسبت به کسی که می‌خواهم از او عکس بگیرم بدست بیاورم و ارتباط خوبی با او برقرار کنم. گاهی وقت‌ها شده، افراد دو-سه بار رفتند و آمدند تا من موفق شدم آن طور که می‌خواستم و نظرم جلب شده، از ایشان عکس بگیرم.

فخرالدینی: علاقه مندان به عکاسی به این نمایشگاه‌ها نیاز دارند

این عکاس پیشکسوت ادامه داد: این کار‌ها در چند نمایشگاه دیگر هم به نمایش درآمده اما هر بار حال و هوایی دیگر دارد. علی الخصوص که حالا باعث شد، چندتن از دوستانم را از نزدیک ببینم. پس از این نیز قرار است در ۱۸ آبان در موزه هنرهای معاصر، نمایشگاهی به همراه رونمایی از کتابم، عکس‌های جدیدی به همراه همین عکس‌ها به نمایش دربیاید که باعث افتخار من است.

وی درباره برگزاری این دست نمایشگاه‌ها ابراز کرد: این نمایشگاه خیلی خوب عمل کرده است و در مکان خوب و مناسبی هم واقع شده که تاثیرگذار است. به نظر من مردم به این نمایشگاه‌ها احتیاج دارند و می ‌تواند ارتباط بهتری برای جوانان و مخصوصا کسانی که به این کار علاقه دارند به وجود بیاورد. 

این پیشگام عکاس پرتره درباره این سیستم عکاسی گفت: این نوع سیستم کار یک نوع شخصیت گرایی در عکاسی است که تنها موضوع آن عکس گرفتن نیست. من طی شصت سال عکاسی‌ام بیشتر تکنیکی کار می‌کنم و دلم می‌خواهد شخصیت افراد باشد که روی کاغذ برمی گردد و هیچ گونه عکاسی نباشد. عکس‌ها حالت طبیعی خودش را داشته باشند. در نور‌پردازی هم سعی می‌کنم آن حالت تندی را که بعضی‌ها دارند کنار بگذارم و نور طبیعی را نشان دهم. 

وی با تمایز بخشیدن عکاسی آنالوگ از دیجیتال، خاطر نشان کرد: امروزه عکاسی دیجیتال همه‌گیر شده است اما من فکر می‌کنم عکاسی آنالوگ همچنان جایگاه خودش را دارد. عکاسی دیجیتال افراد را تنبل بار می‌آورد در صورتی که وقتی در دوربین چند فیلم محدود داشته باشید برای انداختن آن دقت و وسواس بیشتری خرج می‌کنید و با فکر بیشتری عکاسی می‌کنید که تاثیرگذارتر خواهد بود.

نمایشگاه پرتره‌های فخرالدینی از مفاخر هنری تا ۲۴ مهر دایر است، علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند از ساعت ۹ تا ۱۸ به نشانی میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، نبش میدان بهار شیراز، موزه عکسخانه شهر مراجعه کنند.
مطالب مرتبط
نظر شما