دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۲۳
کد خبر: ۸۳۴۴۵
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۶
توضیح درباره نشست خبری مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران
با توجه به انعکاس نادرست و ناقص برخی مطالب مطرح شده در نشست خبری مدیر امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معاونت هنری این سازمان توضیحاتی را برای تنویر افکار عمومی منتشر کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،در پی انعکاس نادرست و ناقص برخی مطالب مطرح شده در نشست خبری مدیر امور موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معاونت هنری این سازمان توضیحاتی را برای تنویز افکار عمومی منتشر کرد.

متن کامل این توضیحات به این شرح است:

۱- فرآیند بازگشایی و ساماندهی کلاس‌های آموزشی موسیقی با تأیید و تأکید رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری و بر مبنای سیاست‌های یکپارچه نظام جمهوری اسلامی ایران و همچنین در چارچوب‌ها و اهداف تعیین شده در سند تعالی هنر این مجموعه فرهنگی هنری انجام شده است و در همین راستا، کلیه برنامه‌های موسیقی از قبیل دوره‌های آموزشی، اجرای برنامه‌ها، تولید آثار و اجرای کنسرت‌ها بر اساس قوانین، موازین، اسناد بالا دستی و مصوب انجام می‌شود. 

۲- ارتباط و تعامل با کلیه نهادهای متولی از قبیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نهاد متولی وجود دارد و رایزنی‌ها و توافق‌های این دو نهاد در روال اجرای فعالیت‌های هنری در فضایی دقیق و قانون مدارانه و به دور از چالش و حاشیه‌های آسیب زا انجام می‌شود. سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران یکپارچه سازی و یکسان سازی سیاست‌های مراجع رسمی و متولیان امور موسیقی در کشور را همواره در اقدامات و برنامه‌های خود مورد توجه قرار می‌دهد و از این رو در تمامی برنامه‌های هنری و کنسرت‌ها، هماهنگی و تعامل کامل با نهادهای متولی وجود دارد و مجوز‌ها و سازوکارهای قانونی رعایت شده و پس از این نیز رعایت خواهد شد. همچنین با توجه به طرح موضوع لغو تفکیک جنسیتی در دوره‌های آموزشی موسیقی سازمان لازم به ذکر است که دوره‌های آموزشی سازمان طبق روال گذشته ادامه خواهد داشت. 

۳- بی‌شک تمامی مسئولان و سیاستگزاران عرصه‌های هنری چون موسیقی در تلاش برای توسعه هنر متعالی و تخصصی هستند و لازم است که با اعمال نگاهی مشفقانه به این همکاری‌ها زمینه حذف چالش‌ها برای تسریع در روند فعالیت‌های شایسته هنری فراهم شود.
مطالب مرتبط
نظر شما