پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۰۶
کد خبر: ۸۳۵۲۱
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
فرهنگسرای گلستان در روز پنج‌شنبه ۲۱ مهرماه در برنامه «روزهمدلی» اردوی زیارتس امامزاده علی اکبر(ع) را برگزار می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هدف از این تور زیارتی آشنایی با امام زادگان و کسب فیض از مقام معنوی این بزرگان است.

امامزاده علی اکبر امامزاده‌ای است مدفون در چیذَر یکی از محلات واقع در منطقه ۱ شهر تهران است. بعضی از افراد قدمت امامزاده را مربوط به ۹۰۰ سال قبل می‌دانند و بعضی دیگر آن را مقارن با ورود حضرت عبدالعظیم به شهرری می‌‏شمارند. هرچند که مکان امامزاده علی ‏اکبر، قبل از انقلاب صرفاً یک گورستان برای دفن اموات بوده و کمتر زیارت از امامزاده مورد استقبال قرار می‌‏گرفته است اما پس از انقلاب، با آوردن پیکر شهدای جنگ تحمیلی که در میان آن‌ها، شهدای «چیذری» نام هم زیاد به چشم می‌‏خورد و نیز با تشکیل هیات رزمندگان شمیرانات و حضور حاج محمود کریمی، از مداحان اهل بیت در اعیاد و عزاداری‏‌ها و در شبهای جمعه در حقیقت گلزار شهدای امامزاده علی ‏اکبر به محلی برای برگزاری جلسات سخنرانی و عزاداری و به تعبیر بهتر به یک پایگاه فرهنگی در شمال شهر تهران تبدیل شده است. 

توز زیارتی «روز همدلی» روز پنج شنبه ۲۱ مهرماه از ساعت ۹ تا ۱۴ به همت فرهنگسرای گلستان برگزارمی شود. علاقمندان می‌توانند به نشانی نارمک، خیابان گلستان مراجعه کنند.
نظر شما