جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۶
کد خبر: ۸۳۵۳۵
|
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
محمدرضا گودرزی در کارگاه «محفل داستان» فرهنگسرای گلستان به نقد و بررسی داستان «یک روز بر باد رفته» نوشته شروود اندرسن می‌پردازد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگسرای گلستان با هدف آموزش مبانی داستان، با هم خوانی داستان‌ها، بررسی عناصر داستان و نقد و بررسی داستان، کارگاه داستان‌نویسی «محفل داستان» را با حضور محمدرضا گودرزی برگزار می‌کند.

نشست روز ۲۱ مهر ماه این کارگاه به «یک روز بر باد رفته» نوشته شروود اندرسن اختصاص دارد.
 
شروود اندرسن از نویسندگان و شاعران عصر طلایی داستان کوتاه در آمریکا است که سال ۱۸۷۶ در شهر کامدن ایالت اوهایو در یک خانواده فقیر متولد شد. اندرسن به دلیل فقر زیاد تحصیلات منظمی نداشت و برای کسب درآمد به کارهایی مثل دوچرخه‌سازی و تبلیغات تجاری و رنگ‌سازی مشغول شد. ولی کم‌کم در حوالی سال ۱۹۱۳ به ادبیات روی آورد. اندرسن هم از نویسندگانی بود که نخستین توفیق ادبی‌اش را در میانسالی به دست آورد. اندرسن با نوشتن هفت رمان و چندین داستان کوتاه به چنان موفقیتی دست یافت که او را پدر داستان کوتاه مدرن نامیدند. نگاه جدید در انتخاب سوژه داستان و زبان روایی اندرسون موجب شده که با وجود آثار محدود، او را عامل گذر از سبک داستان نویسی قرن نوزدهم و از عوامل اصلی شکل‌یابی داستان کوتاه مدرن بنامند. از همین روست که تربیت و پیدایش نویسندگانی چون جان اشتاین‌بک، ارنست همینگوی و سرانجام ویلیام فاکنر را به آثار شروود اندرسن و تاثیر او بر نویسندگان نسل جدید منتسب می‌کنند، با این تفاوت که توقف اندرسن در آثار معدودش موجب شد تا شاگردانی که پا گرفتند، با استمرار در راه خود از استاد پیشی گیرند و در تاریخ ادبیات جایگاه مهمی بیابند. آندرسن در ۸ مارس ۱۹۴۱ درگذشت. 

«محفل داستان» در فصل پاییز و روزهای سه‌شنبه هر هفته، ساعت ۱۵ برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۷۷۲۶۶۴۷۴ تماس بگیرند.
نظر شما