جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۲:۲۷
کد خبر: ۸۳۵۹۴
|
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
مدیر فرهنگی هنری منطقه 4 تهران با اشاره به نمایش روایت کربلا در میدان امام حسین(ع) گفت: در این تکیه بخش های مختلفی از حرکت امام حسین(ع) از مکه تا کربلا و همچنین شهادت ایشان برای عموم مردم از جمله نوجوانان روایت می شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علیرضا زندوکیلی با اشاره به طراحی ماکت 40 متری برای اجرای روایت عاشورا تصریح کرد: در هر شب از برگزاری مراسم، 3 اجرا به نمایش گذاشته می شود که علاوه بر موضوعات عاشورایی، موضوعاتی مانند دفاع مقدس نیز در خلال نمایش به تصویر کشیده می شود.

وی ادامه داد: در بخش جنبی این تکیه نیز نقاشی و مسابقات مرتبط با موضوعات کربلا ویژه کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

رئیس فرهنگسرای اشراق اذعان داشت: برنامه های محتوایی که در «جلوه سوگ» به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نظر گرفته شده است، می تواند در ترویج فرهنگ و معرفت والای عاشورایی در بین شهروندان موثر باشد.

مجموعه برنامه های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ماه های محرم و صفر با عنوان «جلوه سوگ» همزمان با آغاز ماه محرم در میدان امام حسین(ع) با برپایی 10 تکیه آغاز شده و و تا 11 آذر پذیرای عزاداران حسینی است.
نظر شما