يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۷:۳۴
کد خبر: ۸۳۶۱۳
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
نمایشگاه گروهی عکس ویژه ماه محرم پنجشنبه ۲۳ مهرماه با حضور جمعی از هنرمندان عکاس در نگارخانه گلستان افتتاح شد.
عزاداری‌ از لنز دوربین ۱۵ هنرمند عکاسبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این نمایشگاه عکس‌های داوری‌ شده‌ ۱۵ هنرمند عکاس از میان ۱۴۸ نفر انتخاب شده‌اند تا نشانگر سوگواران حسینی و آیین‌های عزاداری در کشور با نگاهی هنری و از درون لنز دوربین‌ها باشند. 

در آیین مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ناصر امین‌زاده رییس فرهنگسرای گلستان همراه با معاونان فرهنگی و آموزشی خود حضور یافت وضمن بازدید از این آثار با جواد علمی نیا سرپرست ۱۵ هنرمند عکاس شرکت کننده در خصوص تک تک آثار آن‌ها و زاویه دیدشان از درون لنز دوربین به تبادل نظر پرداخت و از نزدیک با مشکلات و محاسن و معایب کار عکاسی آشنا شد. 

امین‌زاده با ابراز خرسندی از انتخاب سوژه این جوانان هنرمند در ماه محرم متذکر شد: باید از این جوانان که زوایا و دیدگاه خود را در این ماه به عکس‌های عاشورایی معطوف ساخته‌اند پشتیبانی و حمایت کرد. حتی می‌توان برای بالندگی و اعتلای هنر عکاسی با این هنرمندان جوان و متفکر جلساتی را برگزار و سوژه‌های بکری را انتخاب کنیم و سپس با انتخاب و داوری از میان آن‌ها بهترین‌ها و آثار فاخر را در قالب نمایشگاهی در معرض دید عموم علاقه مندان قرار دهیم. 

سازمان‌ها و متولیان فرهنگ و هنر کشور با حمایت‌ها و ارج نهادن به کارهای هنری و ارزشی تمامی هنرمندان جوانی که در شاخه‌های متعدد هنر این مرز و بوم فعالیت می‌کنند گام موثری در راه اعتلای فرهنگ و هنر برداشت. 

وی در این مراسم به جوانان هنرمند عکاس قول داد که فرهنگسرای گلستان با بضاعت موجود از هیچ کمک و حمایتی از هنرمندان خلاق و متفکر دریغ نخواهد کرد و گفت: ما در نگارخانه گلستان از آثار و دستمایه ارزشی و هنری هنرمندان کشورمان با برپایی نمایشگاهی از آن آثار حمایت خود را اعلام می‌داریم. در پایان بازدید امین‌زاده از نمایشگاه عکس ویژه محرم همه هنرمندان شرکت کننده با وی عکس یادگاری گرفتند. 

گفتنی است، هر یک از هنرمندان عکاسی که آثارشان در این نمایشگاه پذیرفته شده‌اند پس از رونمایی عکس‌ها و برگزاری نمایشگاه گروهی عکس ویژه محرم در نگارخانه گلستان، این نمایشگاه گروهی ابتدا در شهرری و سپس در مراکز هنری دیگر نیز به‌نمایش درمی‌آید. 

در این نمایشگاه، ۳۰ عکس هنری و خبری ویژه محرم در ابعاد ۵۰×۷۰ سانتی‌م‌تر از هنرمندان عکاسی چون: محمدجواد علمی‌نیا، هانیه ابراهیمی، علیرضا حجازی، باران لمعانی‌پور، عطیه معینی‌مهر، فاطمه پورهدایت، ساحل زینالی، ملیکا خسروآبادی، عاطفه دمیرچی، سانیا موسی، شقایق ابراهیم‌پور، مهدیه مسعودی، سولماز اسدی، سیما سلطانی و هنرمند نوجوان ۱۳ ساله مهدی رضازاده رونمایی می‌شود. 

نمایشگاه عکس ویژه محرم از ۲۳ مهرماه تا ۷ آبان‌ماه از ساعت ۹ تا ۱۸ در فرهنگسرای گلستان واقع در میدان هلال احمر، نگارخانه گلستان برای عموم علاقه‌مندان برپاست.
مطالب مرتبط
نظر شما