جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۵۰
کد خبر: ۸۳۶۱۹
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
معاون هماهنگی و برنامه ریزی خانه مداحان کشور با اشاره به اقداماتی که در جهت ساخت پیاده روی آئینی صورت گرفته است اذعان کرد: امروز میدان امام حسین (ع) را می‌توان به عنوان مکانی برای تعظیم شعائر و ترویج فرهنگ غنی تشیع، فرهنگ شهادت و ایثار نام برد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حاج مهدی فاطمی با اشاره به اینکه مدیریت شهرداری تهران فردی مذهبی و از مدیران برجسته کشور است، گفت: دکتر قالیباف توانسته در چند سال گذشته، جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی را به صورتی مشهود به خدمات شهری اضافه کند.
 
این مداح اهل بیت تاکید کرد: در تمام کشور‌های دنیا شهرداری‌ها وظیفه تمامی امور شهرسازی، خدماتی، رفاهی، فرهنگی و اجتماعی، زیرساختی شهروندان را تحت عنوان مدیریت یکپارچه شهری بر عهده دارند و ما نیز شاهد فعالیت عمده شهرداری پایتخت در مسائل فرهنگی، اجتماعی و مذهبی هستیم.
 
معاون هماهنگی و برنامه ریزی خانه مداحان کشور با اشاره به نمایشگاه جلوه سوگ که در میدان امام حسین (ع) تهران در حال برگزاری است گفت: این طرح که در قالب نمایشگاهی با ۱۴ تکیه و با ابعاد مختلف تشکیل شده است، باعث می‌شود این اقدامات فرهنگی از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری به صورت یک تعامل دوسویه و سینه به سینه در کف جامعه، نمود پیدا کند و بازخورد بسیار مطلوبی داشته باشد.
 
فاطمی تاکید کرد: این اقدامات باید در آینده انجام شود و نباید به صورت مقطعی باشد.
 
وی در پایان برگزاری این نمایشگاه را برای اولین بار در میدان امام حسین(ع) امری درست و به جا خواند و افزود: پیش از این میدان امام حسین(ع) به واسطه فعالیت مشاغل کاذب و بعضا سخیف و غیر قانونی در شأن نام سید الشهدا(ع) نبود. ولی با اقداماتی که در جهت ساخت پیاده روی آیینی و درست کردن آن خیابان انجام شد، امروزه به عنوان مکانی برای تجمع هیئات مذهبی و نشر آموزه‌های دینی- مذهبی تبدیل شده است.
نظر شما