يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۴۹
کد خبر: ۸۳۶۲۲
|
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
نمایشگاه عکس‌های یادگاری از هیئت‌های قدیمی با عنوان «عاشقان حسینی» به مناسبت ایام سوگواری سیدالشهدا در موزه عکسخانه شهر برگزار می‌شود.
عکس‌هایی از «عاشقان حسینی» در موزه عکسخانه شهربه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، وقتی به گذشته‌هایی نه چندان دور بر می‌گردیم، می‌بینیم که از دسته‌های مذهبی و هیئت‌های عزاداری، به جز رسم معرفت و شعور والای دینی، تصاویری به جای مانده است که نشان می‌دهد چگونه عاشقان ابا عبدالله حسین(ع)، مشفقانه و همدلانه در قاب دوربین جمع می‌شدند و پایان سوگواریشان را ماندگار می‌ساختند. 

این رسم خوشایند همانند بسیاری از سنت‌ها در گذر زمان محو و کمرنگ نشده و اکنون نیز در ایام عاشورای حسینی، عزاداران حضرتش گرد هم می‌آیند و درکنار علم و بیرق و نشان هیئت خود عکس‌هایی به یادگار می‌گیرند تا ارادت و دلبستگیشان به حضرت امام حسین (ع) را این گونه نیز به ثبت برسانند. 

مجموعه عاشقان حسینی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سال گذشته با هدف گردآوری این یادگارهای معنوی طی فراخوانی از افراد مختلف، مجموعه‌های شخصی و نهادهایی چون موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران و کتابخانه و موزه ملی ملک جمع آوری شد. 
 
این نمایشگاه منتخبی از عکس‌های قدیمی مجموعه عاشقان حسینی است که از تاریخ ۲۶ مهر تا ۱۶ آبان در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفت تیر، خیابان بهار شیراز، میدان بهار شیراز و همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت ۹ تا ۱۸ میزبان علاقه‌مندان است.
مطالب مرتبط
نظر شما