جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۸
کد خبر: ۸۳۷۳۲
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
یکی از مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) گفت: جلوه سوگ یعنی رسیدن به عشق امام حسین (ع) وایجاد عشق و معرفت اهل بیت (ع) در دل و جان.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «محمود تاری» یکی از شاعران، مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) با اشاره به این نکته که برگزاری نمایشگاه‌هایی نظیر جلوه سوگ تاثیرگذاری بسیار زیادی در زمینه فرهنگی دارد، اظهار کرد: هر چه ما خودمان را به فرهنگ عاشورا نزدیک کنیم، یقینا تاثیرات آن را در زندگی خود لمس می‌کنیم. 
 
وی با اشاره به این نکته که نمایشگاه جلوه سوگ در میدان امام حسین(ع) برپا شده است و سازمان‌های فرهنگی شهر باید تلاش کنند، این کارهای فرهنگی را در جاهای دیگر شهر نیز انجام دهند، گفت: باید در جاهای دیگر شهر به خصوص در مراکز ورودی، این نوع نمایشگاه‌ها برپا شود. 
 
تاری ایجاد مراکز دینی و فرهنگی را یکی از اقدامات لازم برای بصیرت افزایی در جامعه دانست و اذعان کرد: هر برنامه‌ای که با نهضت عاشورا همراه باشد می‌تواند سد محکمی در مقابله با هجمه فرهنگی دشمن باشد. 
  
این عضو ارشد خانه مداحان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «منبر‌ها و شعر‌ها باید حماسی و تاثیر گذار باشد»، خاطر نشان کرد: مداحان و سخنرانان باید با ارائه مطالب حماسی، زمینه بصیرت افزایی برای آحاد جامعه را محیا سازند. 
وی تصریح کرد: نگاه افراد بی‌تفاوت به این نوع کارهای فرهنگی، انقلاب بزرگی را در دل آن‌ها به وجود می‌آورد. 
تاری گفت: جلوه سوگ یعنی رسیدن به عشق امام حسین (ع) و ایجاد عشق و معرفت اهل بیت(ع) در دل و جان. 
وی با اشاره به این نکته که منبر‌ها باید هدفمند باشند، افزود: شاعران و مداحان باید با خواندن شعر خود، معرفت امام حسین (ع) را به مستمعین برسانند. 
مجموعه برنامه جلوه سوگ از روز چهارشنبه ۲۲ مهرماه در میدان امام حسین (ع) تهران آغاز شده و تا ۱۱ آذرماه میزبان شهروندان است. 
برچسب ها: جلوه سوگ
نظر شما