جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۵۹
کد خبر: ۸۳۹۳۵
|
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
گزارش نخستین نشست هم اندیشی مدیران کتابخانه‌های منطقه ۲۲ در فرهنگسرای تهران
در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی و با هدف تعامل، هم افزایی و بررسی مسائل و مشکلات حوزه کتاب، نخستین نشست هم اندیشی مدیران کتابخانه‌های غرب پایتخت در فرهنگسرای تهران برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نخستین نشست هم اندیشی مدیران کتابخانه‌های منطقه ۲۲ ظهر روز سه شنبه ۱۲ آبان ماه در سالن اجتماعات فرهنگسرای تهران برگزار شد. در این نشست که با حضور دکتر عشرت شایق معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۲۲، امیر حسین قربانی رییس فرهنگسرای تهران و مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۲ و مدیران کتابخانه‌های تحت پوشش شهرداری در منطقه ۲۲ برگزار شد مسایل و مشکلات کتابخانه‌های منطقه و راهکارهای هم افزایی ارائه خدمات فی ما بین کتابخانه‌ها مورد طرح و بررسی قرار گرفت. 

در این مراسم معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه ۲۲ طی سخنانی با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی بر ضرورت طراحی برنامه‌هایی برای ارتقای سطح مطالعه در منطقه تاکید کرد. 

دکتر عشرت شایق با بیان اینکه هر کجا کتاب باشد رشد و معنویت هم هست اظهار داشت: در تمامی کتابخانه‌هایمان باید کتب مرجع دینی همچون نهج البلاغه، اصول کافی و خطابه‌های حشام را داشته باشیم تا مخاطبان از این منابع سرشار از معنویت و تدبر بهره‌مند شوند. 

وی افزود: بی‌شک وظیفه داریم که در ارایه عناوین کتاب‌ها در کتابخانه‌ها دقت بیشتری داشته باشیم تا کتاب‌های مفید در اختیار مخاطبان قرار بگیرد. باید روش‌هایی را اتخاذ کنیم که بچه‌ها کتابخوان شوند و ارتقای سطح کتابخوانی در مدارس در دستور کارمان قرار گیرد. 

وی با تاکید بر اینکه خودمان هم باید همیشه مطالعه کنیم خطاب به مدیران و مسئولان کتابخانه‌ها گفت: مسئولین کتابخانه‌ها باید مطالعه خود را بالا ببرند و آنقدر اشراف داشته باشند که وقتی فردی به کتابخانه مراجعه می‌کند و کتابی می‌خواهد بتوانیم کامل آن شخص را راهنمایی کنیم. و حتی خلاصه‌ای از کتاب مورد نظرراهم بدانیم. 

در ادامه رئیس فرهنگسرای تهران و مدیر فرهنگی هنری منطقه ۲۲ با ارائه آماری از وضعیت کتابخانه‌های منطقه اظهار داشت: به نظرم برای ایجاد فضای آشنایی و تعامل افکار بین مدیران کتابخانه‌ها مناسب است که هر ماه یک نشست با کتابدار‌ها داشته باشیم. 

برگزاری نقد و نشست با حضور اساتید بر‌تر در حوزه کتاب، برنامه ریزی برای حضور در نمایشگاه کتاب، مبادله کتاب در تمامی طول سال در کتابخانه‌ها، برگزاری کارگاه‌های مشاوره علمی و تحصیلی در کتابخانه‌های منطقه و ایجاد فضای مناسب برای مطالعه کودکان از جمله مواردی بود که وی در این نشست به آن‌ها اشاره کرد.
 
قربانی ضمن قدردانی از همکاری صمیمانه دکتر شایق گفت: ما جزو اولین مناطقی هستیم که توانسته‌ایم با شهرداری تعامل بسیار خوبی برقرار کنیم و شهرداری در فرایندی مبتنی بر اعتماد و همکاری به راحتی کتابخانه‌هایش را در اختیار ما قرار داده است. 

در ادامه این نشست مژگان نوذری مدیر کتابخانه شهر فرهنگسرای تهران به عنوان مسئول ارشد کتابخانه‌های منطقه ۲۲ معرفی شد. وی خواستار استمرار جلسات ماهانه و هم اندیشی در بین مسئوولین کتابخانه‌ها شد. در این نشست هم چنین مدیران کتابخانه‌ها به ارائه نظرات و طرح مسایل و مشکلات خود پرداختند. 
نظر شما