سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۲۳
کد خبر: ۸۴۰۵۵
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
حسام الدین طباطبایی در حاشیه کارگاه تصویرسازی عاشورا گفت:
حسام الدین طباطبایی که آثار شاخصی در زمینه تصویرگری دینی و قرآنی دارد، درباره تاثیر تداوم در برگزاری کارگاه‌های هنری گفت: اینگونه کارگاه‌ها باعث ایجاد انگیزه و شور و هیجان بین هنرمندان و همچنین تبادل تکینک بین ایشان می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حسام الدین طباطبایی که تاکنون در بیش از ۱۵ کارگاه یک روزه با حضور هنرمندان برجسته و در حوزه تصویرگری مذهبی در فرهنگسراهای مختلف شرکت داشته و در کارگاه تصویرسازی عاشورا نگارخانه لاله روایتی از سفینه النجات امام حسین (ع) را به تصویر کشید، بیان کرد: در تصویرگری مذهبی خیال پردازی‌های نقاشی‌های فانتزی کمتر دیده می‌شود و استفاده از رنگ‌ها با دقت بیشتری صورت می‌گیرد.
 
طباطبایی که اولین کارگاه تصویرگری مذهبی را در سال ۸۰ و در فرهنگسرای بهمن اجرا کرده است، گفت: تضاد بین تیرگی و روشنی و خیر و شر چیزی است که بین کاراکترهای عاشورا وجود دارد. من در این کارگاه سفینه النجات امام حسین(ع) را با تکنیک چاپ مستقیم و متریال رنگ روغن و آکرولیک کار کرده‌ام. 

بالا رفتن انگیزه هنرمندان حاصل برگزاری کارگاه‌های هنری است

وی درباره تاثیر برگزاری کارگاه‌های هنری و شرکت در آن گفت: کارگاه‌ها باعث می‌شود که سایر هنرمندان و تکنیک‌های ایشان را ببینیم. در واقع شور و علاقه‌ای که در کارگاه به وجود می‌آید باعث ایجاد انگیزه می‌شود و همچنین تبادل تکنیک بین یکدیگر را به وجود می‌آورد. این کارگاه تصویرسازی عاشورا هم باعث زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورا از طریق هنر و تصویرسازی است. 

سیدحسام الدین طباطبایی متولد ۱۳۵۲ و دانش آموخته رشته ارتباط تصویری دانشگاه آزاد اسلامی است. وی عضو انجمن تصویرگران و تصویرگری بیش از ۸۰ عنوان کتاب کودک و نوجوان و مدیریت هنری چندین نشریه را در کارنامه خود دارد. 
 
این تصویرساز برنده بیش از ۱۰ جایزه داخلی و بین المللی از جمله پادورا (ایتالیا)، برگزیده نمایشگاه تصویرسازی بلگراد، جشنواره خیال و رویا، جشنواره جهان اسلام، جشنواره کتاب‌های درسی، جشنواره مولانا، دومین دوسالانه تصویرگری نیایش و... است و در بیش از ۲۰ نمایشگاه گروهی تصویرسازی داخلی و بین المللی و دو نمایشگاه انفرادی شرکت کرده است.
مطالب مرتبط
نظر شما