شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۹:۱۹
کد خبر: ۸۴۲۳۳
|
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
نشست خبری افتتاحیه استودیو ضبط خاطرات خانواده شهدا و ایثارگران در فرهنگسرای بهمن برگزار شد؛
نشست خبری افتتاحیه استودیو سردار شهید حسین همدانی مربوط به ضبط خاطرات خانواده شهدا و ایثارگران باحضور اصحاب رسانه درسالن کنفرانس شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار شد.
احمدلو: وقایع جنگ تحمیلی باید به گنجی ماندگار تبدیل شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ در این نشست خبری که از ساعت ۸ صبح روز سه شنبه ۲۶ آبان ماه برگزار شد؛ اهداف و برنامه‌های استودیوی ضبط خاطرات خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران باحضور منصور احمدلو مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۶ و رئیس فرهنگسرای بهمن برای رسانه‌ها و افکار عمومی تشریح شد. 

احمدلو با اشاره به اینکه وقایع حوزه ایثار و شهادت وقایع ارزنده‌ای است افزود؛ اگر این وقایع و اتفاقات مستند وبدون واسطه دراختیار جامعه و نسل‌های آینده قرار بگیرد به طور حتم چراغ راهی روشن برای آن نسل خواهد بود. 

وی در ادامه افزود؛ وقایع و اتفاقات منحصر به فرد جنگ تحمیلی باید تبدیل به گنجی ماندگار شود، لذا یکی از راه‌های تحقق این امر مستندسازی و بیان خاطرات این عزیزان به صورت مستقیم می‌باشد، فلذا ما به عنوان متولیان حوزه فرهنگ وظیفه خود می‌دانیم که این گنجینه عظیم را جمع آوری کرده تا از گزند تحریف و فراموشی مصون بماند. 

رئیس فرهنگسرای بهمن اضافه کرد؛ درگذشته اقداماتی برای ضبط خاطرات این عزیزان انجام شده ولی با توجه به غنای بالای خاطرات و مجاهدت‌های رزمندگان اسلام در طول هشت سال جنگ تحمیلی کافی نبوده و هرمقدار در این راه گام برداریم و فعالیت کنیم به سود جامعه و کشور عزیزمان خواهد بود. 

احمدلو با اشاره به نامگذاری این استودیو به نام سردار شهید حاج حسین همدانی افزود: این شهید بزرگوار هم در دوران جنگ تحمیلی و هم در دوران دفاع از حرم دربین رزمندگان دفاع از حق علیه باطل حضور داشته و در پایان نیز به آرزوی دیرینه خود رسیده و به مقام والای شهادت دست یافتند. 

احمدلو در پایان با اشاره به حضور با برکت ۲۶۰۰۰ خانواده شهید و ۴۶۰۰۰ خانواده جانباز جنگ تحمیلی در کلانشهر تهران، پیرامون اقدامات بعد از ضبط این پروژه توضح داد: در نظر داریم فیلم‌های مستند ضبط شده را از یک سو در اختیار فیلم‌سازان، نمایشنامه‌نویسان و کارگردانان عرصه دفاع مقدس و جنگ تحمیلی قرار داده و از طرفی دیگر طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای پخش از شبکه‌های مختلف در اختیار این سازمان قرارداده و در پایان نیز باتوجه به موضوع و حجم کارهای ضبط شده به کتابت این خاطرات خواهیم پرداخت.
مطالب مرتبط
نظر شما